Jag bor i ett ganska gammalt hus och varje natt låter det i väggen, ibland hörs det att något går i väggen och ibland låter det som att de försöker tugga sig ut. Ibland låter det även som att något går inne i mitt rum, liksom människosteg typ. Jag blir galen, ljuden kommer från varenda vägg och tak, har snedtak och rakt tak och det låter även som att det kommer inifrån mitt rum. Ibland undrar jag om mitt rum är hemsökt, finns det något jag kan göra för att det ska försvinna? Är på övervåningen och det blir svårt att hitta om det finns hål in i väggen härifrån och dessutom får vi inte borra hål eftersom vi hyr.

Du tror inte det är möss bara då?

• Gilla
segv
  • Laddar…
Oj vad jobbigt! Har ni åtkomst till vinden? Köp ett gäng musfällor och agna med nåt mumsigt bete och lägg ut på vinden. Kolla om du ser några uppenbara hål i isoleringen eller högar med muslortar.

Om ni hyr så är det väl ägarens problem?

Om denne inte bryr sig, försök lokalisera hur det rör sig i väggarna. Vi hade problem att hitta ingången för mössen men fick rätt tidigt kläm på var ljudet började och således var de borde ta sig in.

Det krävs inte mycket, vi hade 5 till 7mm extra bredvid en genomföring för antenn kabel.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.