P

En liten kelgris.. ;)(y):love:

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
dvärgvädur?
:thinking:

vi har en helt vit kanin som bott inne tills i början på sommaren..
Men fått flytta ut till de andra nu..
Exakt! Färg Madagaskar. 7 år ung gubbe, otroligt kräsen. Vägrar äta hö. Bor ute året om, har frostvakt i buren (Skåne).
Har bara en kanin, så han får komma in i soffan minst en timme varje kväll.

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Exakt! Färg Madagaskar. 7 år ung gubbe, otroligt kräsen. Vägrar äta hö. Bor ute året om, har frostvakt i buren (Skåne).
Har bara en kanin, så han får komma in i soffan minst en timme varje kväll.
Men va härligt det lät(y)
jag slår hö med lie åt de som är kräsna...
Och de vill gärna ha klöver hö..
nästan som halm... (y)
Men alla är de olika.. :rofl:

Åsa Lund
Får testa det! Tack för tips!
Slog eget hö med lie förra sommaren. Med fint gräs och lite kirskål. Dög Inte det heller...

• Gilla
1
  • Laddar…
P
De vill gärna ha rönn, sälg, asp...
Går bra att torka inför vintern.. hela stammen med löven kvar..

Brukar prova med rödklöver på sommaren eller hundkex då ser jag om de är intresserade av grövre foder eller ej.. (y)

Under 10 år fick våra kaniner (köpt) hö och daglig plock från fruktträd och kryddträdgård (det senare skralt under vintermånaderna men de gillade ändå torkade/vissnade kryddor) . De levde alldeles för länge (döttrarna hann växa upp & flytta hemifrån) så det var jag som fick ta över...

Men de bodde i garaget+uteburar. Fick inte komma in i huset.

P
yonna yonna skrev:
Under 10 år fick våra kaniner (köpt) hö och daglig plock från fruktträd och kryddträdgård (det senare skralt under vintermånaderna men de gillade ändå torkade/vissnade kryddor) . De levde alldeles för länge (döttrarna hann växa upp & flytta hemifrån) så det var jag som fick ta över...

Men de bodde i garaget+uteburar. Fick inte komma in i huset.
våran lille goding går på kattlåda inomhus..
gör inget i buren utan bara på lådan... ;)(y)

• Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Eftersom våra kaniner bodde 'utomhus' var det för pälsen/värmeslag vi inte hade dem inomhus - inte för eventuella pluttar
;)

P
yonna yonna skrev:
Eftersom våra kaniner bodde 'utomhus' var det för pälsen/värmeslag vi inte hade dem inomhus - inte för eventuella pluttar
;)
Jo det förstod jag.
Det var därför denna lille krabat blev inne... För det var mitt i vintern och hon som köpte honom ville ha inne kanin... Men så blev det ett återta så.....

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maskintok skrev:
Vår lille goding har inte gjort nåt i soffan de senaste tre åren. Han lärde sig fort att gör man i soffan blir man utslängd i buren :crysmile:
Och väl där så lägger han allt på ett ställe. Perfekt för grannen som odlar tomater att bara komma och hämta. Läs på om gödsel från kanin. Rena dundret och behöver inte mogna ett halvår som all annan gödsel (y)

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vår lille goding har inte gjort nåt i soffan de senaste tre åren. Han lärde sig fort att gör man i soffan blir man utslängd i buren :crysmile:
Och väl där så lägger han allt på ett ställe. Perfekt för grannen som odlar tomater att bara komma och hämta. Läs på om gödsel från kanin. Rena dundret och behöver inte mogna ett halvår som all annan gödsel (y)
min gödsel åker ut på åkern för potatisen:rofl::rofl:

Brukar lägga en sträng med hö, strö, bajs mm som jag sedan harvar ut i åkern..
billig gödning(y)

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
Vid månadsskiftet juli/augusti brukar amiralen dyka upp, så även i år. En storvuxen och vacker fjäril.

En amiralfjäril med öppna vingar sitter på en rosa blomma mot en suddig grönbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En amiral fjäril på en solhatt blomma med rosa kronblad och framträdande orange mitt.
Skapa konto

En admiral fjäril på en rosa rudbeckiablomma mot suddig bakgrund.
Skapa konto

En nykomling dök upp idag, ängspärlemorfjäril.

Ängspärlemorfjäril på rosa blomma med orangefärgad mitt under soligt väder.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Dottern kom skrikande tillbaka från flaggstången idag :crysmile:
En spindel på ett rep vid en flaggstång med suddig bakgrund av en gårdsplats.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 4 till
  • Laddar…
P
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
[bild]
gullig liten sak.. :rofl:(y)

• Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
[bild]
En Alien! För dom som som uppskattade en av de bästa filmerna någonsin. Som definitivt fortfarande håller.

Men jag håller med dotter din. Har en mild spindelfobi. Idiotisk som alla fobier. Supernöjd att jag precis fångade en feting i sovrummet. Försökte fånga en i vardagsrummet för ett par timmar sen. Gud, jag hoppas det var den jag fick nu, så jag inte har två och vaknar i natt med en Alien över ansiktet. Insekter ska vara i trädgården och i ett totalt överflöd. Inomhus ska de vara exakt noll.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.