223 121 läst ·
1 634 svar
223k läst
1,6k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Exakt! Färg Madagaskar. 7 år ung gubbe, otroligt kräsen. Vägrar äta hö. Bor ute året om, har frostvakt i buren (Skåne).Maskintok skrev:
Har bara en kanin, så han får komma in i soffan minst en timme varje kväll.
Men va härligt det lätÅsa Lund skrev:
jag slår hö med lie åt de som är kräsna...
Och de vill gärna ha klöver hö..
nästan som halm...
Men alla är de olika..
Under 10 år fick våra kaniner (köpt) hö och daglig plock från fruktträd och kryddträdgård (det senare skralt under vintermånaderna men de gillade ändå torkade/vissnade kryddor) . De levde alldeles för länge (döttrarna hann växa upp & flytta hemifrån) så det var jag som fick ta över...
Men de bodde i garaget+uteburar. Fick inte komma in i huset.
våran lille goding går på kattlåda inomhus..yonna skrev:
Under 10 år fick våra kaniner (köpt) hö och daglig plock från fruktträd och kryddträdgård (det senare skralt under vintermånaderna men de gillade ändå torkade/vissnade kryddor) . De levde alldeles för länge (döttrarna hann växa upp & flytta hemifrån) så det var jag som fick ta över...
gör inget i buren utan bara på lådan...
Jo det förstod jag.yonna skrev:
Det var därför denna lille krabat blev inne... För det var mitt i vintern och hon som köpte honom ville ha inne kanin... Men så blev det ett återta så.....
Vår lille goding har inte gjort nåt i soffan de senaste tre åren. Han lärde sig fort att gör man i soffan blir man utslängd i burenMaskintok skrev:
Och väl där så lägger han allt på ett ställe. Perfekt för grannen som odlar tomater att bara komma och hämta. Läs på om gödsel från kanin. Rena dundret och behöver inte mogna ett halvår som all annan gödsel
min gödsel åker ut på åkern för potatisenÅsa Lund skrev:
Vår lille goding har inte gjort nåt i soffan de senaste tre åren. Han lärde sig fort att gör man i soffan blir man utslängd i buren
Och väl där så lägger han allt på ett ställe. Perfekt för grannen som odlar tomater att bara komma och hämta. Läs på om gödsel från kanin. Rena dundret och behöver inte mogna ett halvår som all annan gödsel![]()
Brukar lägga en sträng med hö, strö, bajs mm som jag sedan harvar ut i åkern..
billig gödning
Vid månadsskiftet juli/augusti brukar amiralen dyka upp, så även i år. En storvuxen och vacker fjäril.
En nykomling dök upp idag, ängspärlemorfjäril.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En nykomling dök upp idag, ängspärlemorfjäril.
Logga in
Skapa konto
En Alien! För dom som som uppskattade en av de bästa filmerna någonsin. Som definitivt fortfarande håller.Åsa Lund skrev:
Men jag håller med dotter din. Har en mild spindelfobi. Idiotisk som alla fobier. Supernöjd att jag precis fångade en feting i sovrummet. Försökte fånga en i vardagsrummet för ett par timmar sen. Gud, jag hoppas det var den jag fick nu, så jag inte har två och vaknar i natt med en Alien över ansiktet. Insekter ska vara i trädgården och i ett totalt överflöd. Inomhus ska de vara exakt noll.