Godkväll. Ja som rubriken lyder hann jag och sambon inte njuta i mer än två veckor av det nyslipade och hårdvaxade golvet. Hur det gick till kan vi lämna därhän men det är ett vitrinskåp som släpats. Repan är uppskattningsvis 2 mm djup och nu när möblerna är på plats är det inte tal om att slipa en tredje gång. Finns det någon med erfarenhet som kan tipsa om produkter?
Tack på förhand.
Tack på förhand.
Sådana blunders är vi flera som gjort. Hos mig var det en garderob som absolut skulle flyttas. Det trollar du bort med ett reparationskit. https://www.bauhaus.se/reperationsk...fC7nnxskTXmjW84I5ry-FzzjvukAgLoQaAkzXEALw_wcBM OscarEricsson1 skrev:Godkväll. Ja som rubriken lyder hann jag och sambon inte njuta i mer än två veckor av det nyslipade och hårdvaxade golvet. Hur det gick till kan vi lämna därhän men det är ett vitrinskåp som släpats. Repan är uppskattningsvis 2 mm djup och nu när möblerna är på plats är det inte tal om att slipa en tredje gång. Finns det någon med erfarenhet som kan tipsa om produkter?
Tack på förhand.
Jag har använt ett liknade från annan tillverkare. Sök på
Parkettvax för fler alternativ. Blir istort sett osynligt när du fått laborera med de olika färgvaxerna så det stämmer med din golvnyans.
Stort tack för ditt lugnande svar. Befarade det värsta men nu blev kvällen plötsligt behagligare.M MasMats skrev:Sådana blunders är vi flera som gjort. Hos mig var det en garderob som absolut skulle flyttas. Det trollar du bort med ett reparationskit. [länk]
Jag har använt ett liknade från annan tillverkare. Sök på
Parkettvax för fler alternativ. Blir istort sett osynligt när du fått laborera med de olika färgvaxerna så det stämmer med din golvnyans.
Kanske värt att prova? Lite osäker på hur valnöt och ek smälter samman, men det kan ju absolut vara något om reparationskitet inte hjälper.A ati skrev:
Oavsett resultat hoppas jag på uppföljning. Har också hårdvx på golven...
Klicka här för att svara