Hej, läser forumet dagligen och finns mycket matnyttigt för både Gör-Det-Självare och yrkesmän här. Är själv väldigt förtjust i personliga lösningar och att anpassa saker till sina egna förutsättningar. Har lagt upp några andra lösningar i tråden om Essbox, här på forumet :-)
Arbetar som montör/serivcetekniker inom Storkök/Restaurang branschen och allt släpas åt både höger och vänster. Alla använder i princip samma gulsvarta små "handväskor" som har en livslängd på kanske ett år.
Tröttnade på att allt låg i botten på väskan och man fick tömma den upp och ner för att hitta det man ville ha.

En kollega hade gjort en liknande modifiering, så hans idéer byggde jag vidare på. Detta skulle vara en ful-modd. Men efter 6 månader så håller den fortfarande!
IMG_1033.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utgick ifrån den std blå Ironside väska. Stort tomt hål i mitten, och några ögglor på kortsidorna för att stoppa verktyg i.
IMG_1036.jpg
Skapa konto

IMG_1034.jpg
Skapa konto

Ett par rörstumpar av olika dimensioner, några rfr vinklar och en bit plexi som låg och skräpade i ett hörn på verkstaden. Några rfr skruv och muttrar och lite popnit senare. Så fanns det en helteckande botten och förvaring för mejlsar, skiftnycklar och allt möjligt som inte ramlar ur.
Kollegans lösning var snarlik, han hade en playwood skiva fastskruvad på ena hälften av väskan. Rätt igenom botten. Medan jag förlitade mig på att den hela skivan blir nertyngd av hylssatsen jag bär med mig. Samt att den går att lyfta över till nästa väska när denna blir utsliten. Fungerat ypperligt hittils!
IMG_1037.jpg
Skapa konto

T O M plats för plåster på ett lättåtkomligt vis till höger om mejslarna! Inte illa!
Bifogar också två bilder som är typiska för mina arbetsplatser. Dvs, är inte snickare. Därav mina lösningar och verktygsval.
IMG_1029.JPG
Skapa konto

IMG_0958.JPG
Skapa konto

Någon som har fler intressanta lösningar på era verktysväskor?

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
Har tyvärr inga lösningar själv att visa upp. Vill bara säga att jag gillar dina lösningar, såväl essboxarna som denna. Fortsätt posta, det är inspirerande.

Matte_Nörden skrev:
Har tyvärr inga lösningar själv att visa upp. Vill bara säga att jag gillar dina lösningar, såväl essboxarna som denna. Fortsätt posta, det är inspirerande.
Väl talat! Hoppas kunna visa upp egna lösningar i framtiden, men det är 6-12 månader kvar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.