Kanske inte rätt forum men eftersom många är så duktiga på bygga o fixa här så frågar jag ändå. Bur till två dvärgpapegojor, vill testa att bygga själv. Dock ej trä pga papegojnäbb, ja ni fattar 😄
Hörde om nån som byggt med aluminiumprofiler och nät, hittar dock inget på nätet (pun not intended!). Ni som ev byggt annat med detta material, vad tror ni? Ska va öppning/dörr såklart, gångjärn, nån sorts stängning osv, vilka delar, hur mycket.....
Precis ALLA tips och råd är välkomna!
Hörde om nån som byggt med aluminiumprofiler och nät, hittar dock inget på nätet (pun not intended!). Ni som ev byggt annat med detta material, vad tror ni? Ska va öppning/dörr såklart, gångjärn, nån sorts stängning osv, vilka delar, hur mycket.....
Precis ALLA tips och råd är välkomna!
Beror på hur modulärt du vill bygga. Finns ju profiler med spår i gjorda för denna typ av saker. Eller så har bygghandlarna fyrkantsprofiler med färdiga hörn i plast man trycker i.typ dessa https://www.bauhaus.se/profilforbindare-90-plast-20x20x1-5mm-svart
Borde gå att få till nått stabilt och näbbvänligt. Vanliga gångjärn man popnitar eller skruvar fast med skruv och mutter. Nätet kanske går att sy fast med ståltråd?
Har absolut inte byggt något liknande men lite tips på vägen hoppas jag att jag kunnat ge iaf.
Borde gå att få till nått stabilt och näbbvänligt. Vanliga gångjärn man popnitar eller skruvar fast med skruv och mutter. Nätet kanske går att sy fast med ståltråd?
Har absolut inte byggt något liknande men lite tips på vägen hoppas jag att jag kunnat ge iaf.
Jag byggde en voljär av vinkeljärn, plattjärn, pianogångjärn, skruv och putsnät.
Hade en plastmatta på botten först, men bytte till kakel när fåglarna började äta på den...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hade en plastmatta på botten först, men bytte till kakel när fåglarna började äta på den...
Logga in
Skapa konto
Tack snälla för hjälpen!snuttjulle skrev:
Beror på hur modulärt du vill bygga. Finns ju profiler med spår i gjorda för denna typ av saker. Eller så har bygghandlarna fyrkantsprofiler med färdiga hörn i plast man trycker i.typ dessa [länk]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bosch sågklinga 305 mm för aluminium - Kristianstad
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bubblor i aluminiumfasad 60-tal
Fasad -
Fästa hylsa i aluminiumprofil?
Fönster & Dörrar -
Hur lossa "glaslist" (aluminiumprofil m gummi) från altandörr/fönster?
Fönster & Dörrar -
Hur skärma av V/m med aluminiumtejp?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur