Hej!
Jag har ett Smålandsvillan som levererades i två delar. Mellan husets två delar är det ett mellanrum på ett par centimeter. Efter en tid med kalla trösklar fick jag leverantören att lägga isolering under trösklarna. Jag har fått tips av en kompis att dreva hela vägen mellan husdelarna (t ex med skum) - detta för att hindra kall (och fuktig) luft att transporteras upp mellan innerväggarna. Hur det är avslutat upp mot isoleringen i taket vet jag inte, eftersom isoleringen är förseglad med glasull och spånskiva.
Jag skulle vilja en del installationer genom detta mellanrum (sladdar). Det verkar inte finnas så mycket mtrl i innerväggarna (isolering, byggplast), se bifogad bild. Någon som ser ett problem med att dra dessa sladdar genom luftspalten?
// Johan