Hej!
Jag har ett Smålandsvillan som levererades i två delar. Mellan husets två delar är det ett mellanrum på ett par centimeter. Efter en tid med kalla trösklar fick jag leverantören att lägga isolering under trösklarna. Jag har fått tips av en kompis att dreva hela vägen mellan husdelarna (t ex med skum) - detta för att hindra kall (och fuktig) luft att transporteras upp mellan innerväggarna. Hur det är avslutat upp mot isoleringen i taket vet jag inte, eftersom isoleringen är förseglad med glasull och spånskiva.
Jag skulle vilja en del installationer genom detta mellanrum (sladdar). Det verkar inte finnas så mycket mtrl i innerväggarna (isolering, byggplast), se bifogad bild. Någon som ser ett problem med att dra dessa sladdar genom luftspalten?
// Johan
 
  • IMG_5988.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du verkar helt klart att ha en poäng, har visst känns det lite som en tanke miss.
Man blir ju lite nyfiken på hur det kan bli om 10 år????
Skall man verkligen behöva dreva själv i ett hus år 2006 som man beställer "färdig byggt"?? >:(
Bra sakligt inlägg, lycka till//XII
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.