3 637 läst ·
69 svar
4k läst
69 svar
Diskutera med företag också?
Nej Mathias, det är inget ämne för en egen tråd. Anledningen till att jag frågade är att t ex Fråga experten, Länkguiden, Nyheter och tips mm ligger där. Regler och Information och feedback ligger under Information här på forumet men ingen verkar titta där heller, i alla fall inte under Regler.MathiasS skrev:
Direkt till forumet, har nog varit inne på startsidan ett tiotal ggr sammanlagt medan jag är inne och läser forumet tiotal ggr/dag.. Likadant vet jag gäller för de flesta i min bekantskapskrets som finns här, man går direkt till forumet.
Håller med Thomas, garanterade svar lät nästan lite ambitiöst. Vilken hantverkare eller person för den delen kan ge det enda rätta svaret. Sällan det endast finns en lösning eller en persons erfarenheter ger absolut hela bilden. Är själv jurist inom försäkringsbranschen och har nog i hela mitt yrkesliv aldrig gett ett garanterat svar ens vid direktsamtal med kund, kan inte se hur jag skulle då kunna göra det på ett forum med endast vissa uppgifter..
/Lorant
Håller med Thomas, garanterade svar lät nästan lite ambitiöst. Vilken hantverkare eller person för den delen kan ge det enda rätta svaret. Sällan det endast finns en lösning eller en persons erfarenheter ger absolut hela bilden. Är själv jurist inom försäkringsbranschen och har nog i hela mitt yrkesliv aldrig gett ett garanterat svar ens vid direktsamtal med kund, kan inte se hur jag skulle då kunna göra det på ett forum med endast vissa uppgifter..
/Lorant
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Förstår inte varför så många är så fruktansvärt rädda för stora elaka Vargen, Ryssen, Amerikanen, Företaget???
Kan knappast vara folk som bott och verkat i länder med censurerad information både i form av åsikter och från utvalda personer. Kanske jag själv är färgad av detta och har en egen rädsla för att storebror talar om vem som får tycka vad.
Kan knappast vara folk som bott och verkat i länder med censurerad information både i form av åsikter och från utvalda personer. Kanske jag själv är färgad av detta och har en egen rädsla för att storebror talar om vem som får tycka vad.
Ja jag förstår exakt vad du menar, och svaret är att jag har inga speciellt jättestarka argument över varför företag inte ska få vara med och diskutera.Nimajneb skrev:
Kanske,... att företaget bara är med om det gynnar dom, annars inte. Och när det gynnar dom är det nästan troligt att det inte gynnar konsumenten (men det inser jag att det inte alltid stämmer).
Kanske för att jag inte inser vad företag ska kunna bidra med, som vi inte redan får från alla engagerade privatpersoner.
Men om företag ska få diskutera såsom företag tycker jag det ska framgå tydligt i användarbannern att det är ett företag som skriver, så man direkt kan ta ställning om dom skriver i egen sak eller som allmänna råd.
Att företagare får diskutera såsom privatpersoner (och den distinktionen får dom själva kämpa med
Näe jag har bara bott i sverige och får inga kina-vibbar av att företagare inte får tala fritt på forumet.Nimajneb skrev:Förstår inte varför så många är så fruktansvärt rädda för stora elaka Vargen, Ryssen, Amerikanen, Företaget???
Kan knappast vara folk som bott och verkat i länder med censurerad information både i form av åsikter och från utvalda personer. Kanske jag själv är färgad av detta och har en egen rädsla för att storebror talar om vem som får tycka vad.
Det är inte helt lätt detta medföretagsnamn i profilen.
Jag är osäker på vilken legal status inläggen få då,är det företaget eller en privatperson som jobbar på företaget som gör uttalandet?
Om det finns en profil "Nisse på Bauhaus" som på en direkt fråga svarar att denna WeraSkruvmejsel kostar 25kr.. Är det då en bindande offert?
Om nu Nisse är inne i en konversation runt ett nytt kök som han funderar på att köpa till sitt hus, vill han då heta "Nisse Privat" eller "Nisse Bauhaus"...?
Själv är jag kluven i frågan
Jag är osäker på vilken legal status inläggen få då,är det företaget eller en privatperson som jobbar på företaget som gör uttalandet?
Om det finns en profil "Nisse på Bauhaus" som på en direkt fråga svarar att denna WeraSkruvmejsel kostar 25kr.. Är det då en bindande offert?
Om nu Nisse är inne i en konversation runt ett nytt kök som han funderar på att köpa till sitt hus, vill han då heta "Nisse Privat" eller "Nisse Bauhaus"...?
Själv är jag kluven i frågan
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 188 inlägg
Något borde göras med regler eller upplägg för företag i alla fall. Det kommer fortfarande sådana här inlägg. Sämsta sorten som bara irriterar.
http://www.byggahus.se/forum/1002210-post23.html
http://www.byggahus.se/forum/1002210-post23.html
Redigerat av moderator:
Ja sådant har ju inte på forumet att göra överhuvudtaget.
Under årens lopp har reklaminlägg förekommit och har helt riktigt tagits bort och vissa av medlemmarna stängts av.
Detta tror jag inte någon vill se på forumet men det är nog inte detta som ligger till grund för omröstningen heller.
Under årens lopp har reklaminlägg förekommit och har helt riktigt tagits bort och vissa av medlemmarna stängts av.
Detta tror jag inte någon vill se på forumet men det är nog inte detta som ligger till grund för omröstningen heller.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Tusen tack till alla som har röstat och tyckt till om företag i forumet.
Själva omröstningen har fått så få röster att den inte säger något. Desto mer värdefulla är alla kommentarer.
Vi kommer inte att tillåta att företag diskuterar i forumet, annat än som tidigare under rubriken Fråga hustillverkaren. Företag som känner sig smutskastade får svara på den specifika tråden, efter att ha kontaktat mig. Det har man dock alltid fått, så det är ingen ändring där heller.
Själva omröstningen har fått så få röster att den inte säger något. Desto mer värdefulla är alla kommentarer.
Vi kommer inte att tillåta att företag diskuterar i forumet, annat än som tidigare under rubriken Fråga hustillverkaren. Företag som känner sig smutskastade får svara på den specifika tråden, efter att ha kontaktat mig. Det har man dock alltid fått, så det är ingen ändring där heller.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden