Hej,
Min diskmaskinslucka går inte längre att skruva fast pga utslitna skruvhål då den har överlevt ett par diskmaskiner. Finns ingen ny att beställa då den luckan har utgått. Kan man limma fast luckan med något lim som håller, vilket i så fall eller hur löser jag min situation bäst? Diskmaskinen är endast 1 år gammal och inte aktuell att byta ut.
Min diskmaskinslucka går inte längre att skruva fast pga utslitna skruvhål då den har överlevt ett par diskmaskiner. Finns ingen ny att beställa då den luckan har utgått. Kan man limma fast luckan med något lim som håller, vilket i så fall eller hur löser jag min situation bäst? Diskmaskinen är endast 1 år gammal och inte aktuell att byta ut.
Besserwisser
· östergötland
· 2 767 inlägg
Större skruvar?
Flytta skruvarna?
Tandpetare och trälim i dom gamla hålen
Flytta skruvarna?
Tandpetare och trälim i dom gamla hålen
en snickare borrar ur den skadade biten med en hålfräs och limmar dit en plugg som passar precisKarpe skrev:
Hej,
när limmet torkat är luckan som ny
Klicka här för att svara