2 491 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Diskmaskinslösning (avstängningsventil osv)
Hej!
Hyresgäst i flerfamiljehus (3-våningar, byggd 1952).
Jag behöver all hjälp jag kan få.
Så här ser det ut nu på diskbänken:

Under diskbänken är det 2 raka rör, helt utan avstäningsventiler.
I min lilla åsikt tycker jag att det ser förjävla fult ut med ballofix ovan diskbänk. Men jaja..
Nu till problemet:
Vi har diskmaskin (extern modell).
Vill kunna koppla vattnet (underifrån, osynligt) till vattenrören och så en avstängingsventil förstås för försäkringen och säkerhetens skull.
Problemet är att man mest hittar kran med bara 1 fäste, som har avstängingsventil.
Sedan finns det också ventil som man kan borra upp på diskbänken med men verkar inte kunna hitta billigare än 500 kr och det man hittar ser för modernt ut (rak cylinder med cylinderformad spak)
Jag vore tacksam för bästa lösningen.
Estetiskt tilltalande
Billigt
Billig för rörmokaren att fixa...
Flera faktorer.
Stänga av vattnet får väl hyresvärden göra så får väl rörmokaren flytta ner ballofixen till under bänken. (förstår inte varför de gjorde det när de monterade dit dem?! Ovan bänken?! SÅ fult! haha.)
Vi har redan löst avloppet och det droppar inte en enda droppe - stolt!
(vi kör hittills krankoppling, mycket fult och obra så därför mkt temporär lösning)
TACK för all hjälp vi kan få!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hyresgäst i flerfamiljehus (3-våningar, byggd 1952).
Jag behöver all hjälp jag kan få.
Så här ser det ut nu på diskbänken:

Under diskbänken är det 2 raka rör, helt utan avstäningsventiler.
I min lilla åsikt tycker jag att det ser förjävla fult ut med ballofix ovan diskbänk. Men jaja..
Nu till problemet:
Vi har diskmaskin (extern modell).
Vill kunna koppla vattnet (underifrån, osynligt) till vattenrören och så en avstängingsventil förstås för försäkringen och säkerhetens skull.
Problemet är att man mest hittar kran med bara 1 fäste, som har avstängingsventil.
Sedan finns det också ventil som man kan borra upp på diskbänken med men verkar inte kunna hitta billigare än 500 kr och det man hittar ser för modernt ut (rak cylinder med cylinderformad spak)
Jag vore tacksam för bästa lösningen.
Estetiskt tilltalande
Billigt
Billig för rörmokaren att fixa...
Flera faktorer.
Stänga av vattnet får väl hyresvärden göra så får väl rörmokaren flytta ner ballofixen till under bänken. (förstår inte varför de gjorde det när de monterade dit dem?! Ovan bänken?! SÅ fult! haha.)
Vi har redan löst avloppet och det droppar inte en enda droppe - stolt!
(vi kör hittills krankoppling, mycket fult och obra så därför mkt temporär lösning)
TACK för all hjälp vi kan få!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Produkter som diskuteras: "krankoppling"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Ah, du menar separat vred på bänken?
Den här tycker jag är fin.
http://www.blandarbutiken.se/sv/tapwell/tapwell-diskmaskinsavstaengning-classic-vlv-284-krom.php
Men om ni har förslag på vred för mkt låga priser tar vi tacksamt emot!!
Den här tycker jag är fin.
http://www.blandarbutiken.se/sv/tapwell/tapwell-diskmaskinsavstaengning-classic-vlv-284-krom.php
Men om ni har förslag på vred för mkt låga priser tar vi tacksamt emot!!
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden