Kolla nedre spolarmen, om hålen är igensatta eller dåligt vattentryck så snurrar den inte runt och diskar dåligt. Vi hade det felet på vår diskmaskinB Bennyojengt skrev:
Den snurrar inte runt. Har rensat "hålen" vad mer kan man göra?
Då kan det bli mer komplicerat.
på en del maskiner sitter det en växelventil som kan ställa in så att det spolar uppe, nere eller båda. På tex. cylinda är det en axel som kan gå av och då spolar den bara i det läge den fastna r i.
Se bild,kan vara problem med den bortre delen som skiftar vart den skall spola.
"https://www.buyspares.co.uk/logik/l...05,400241:545269&refine=pump&model_ref=588629"

på en del maskiner sitter det en växelventil som kan ställa in så att det spolar uppe, nere eller båda. På tex. cylinda är det en axel som kan gå av och då spolar den bara i det läge den fastna r i.
Se bild,kan vara problem med den bortre delen som skiftar vart den skall spola.
"https://www.buyspares.co.uk/logik/l...05,400241:545269&refine=pump&model_ref=588629"

Klicka här för att svara
