Hej!

Har en 4 år gammal Elektro Helios som vi har lite problem med sen någon vecka tillbaka. Den går att använda, men den fixar inte att suga ut det sista spolvattnet, så när programmet är färdigt är det lite vatten kvar. Inte överdrivet mycket, men maskinen gjorde inte så tidigare. Vi körde en omgång med enbart avkalkning/rengöring(?) (c:a 2 dl flaska som man ställde upp och ner i bestickskorgen), och det blev något bättre efter detta. Kan det löna sig att köra detta flera gånger rätt så snart? Vi har nog haft rätt så mycket kalkavlagringar i maskinen på sistone, men inte tänkt så mycket på det utan mer tagit det som normalt slitage på glas och porslin...

Kan f.ö. nämna att jag har kollat så att slangen för avloppsvattnet inte är klämd osv :-)
 
Skit i silen, pumpen, slangen eller vattenlåset. Rensa ur. Möjligen kan pumpen vara skadad på något sätt men de brukar hålla längre än 4 år.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.