780 läst ·
2 svar
780 läst
2 svar
Diskmaskin skramlade och sen dog.
Har en gammal Bosch, som snurrade fint i flera år. Senaste disken så skramlade det rätt högt o det kommer från bottendelen.(Det är inga vattenspridare i maskinen som snurrar emot något). Disk nr 2 så ville den inte. Den fyllde på vatten men inte mer än så. Vred vredet klick till klick runt hela varvet men den tickade bara på som en gammal klocka men inget i maskinen hände. Luckan för tvättmedlet var i alla fall öppen.
Är det troligen pumpen? Något man kan ge sig på själv att byta eller är det bortkastad tid o pengar på en gammal maskin? Jag är händig annars.
Är det troligen pumpen? Något man kan ge sig på själv att byta eller är det bortkastad tid o pengar på en gammal maskin? Jag är händig annars.
Produkter som diskuteras: "vattenspridare"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Låter som en rätt gammal boschDracula skrev:
Har en gammal Bosch, som snurrade fint i flera år. Senaste disken så skramlade det rätt högt o det kommer från bottendelen.(Det är inga vattenspridare i maskinen som snurrar emot något). Disk nr 2 så ville den inte. Den fyllde på vatten men inte mer än så. Vred vredet klick till klick runt hela varvet men den tickade bara på som en gammal klocka men inget i maskinen hände. Luckan för tvättmedlet var i alla fall öppen.
impellern på diskpumpen brukar frätas sönder och lossna , finns till vissa modeller en repsats för detta
Tack. Typ 19 år gammalelectroluxaren skrev:
Klicka här för att svara