Att det skulle vara en "väldigt vanlig lösning" betvivlar jag, jag har ALDRIG sett lösningen trots att jag under årens lopp sett ganska mycket. Tycker "din" elgubbe att det är bättre att köra 20 A på ett vägguttag än att säkra av det borde det väl gälla på alla uttag, för om uttaget sitter under diskbänken eller om det sitter på något annat ställe påverkar ju inte säkerheten.
Med den inställningen hos "elgubben" tycker jag nog att om du behöver hjälp ska vända dig till nån annan

elmont skrev:
Att det skulle vara en "väldigt vanlig lösning" betvivlar jag, jag har ALDRIG sett lösningen trots att jag under årens lopp sett ganska mycket. Tycker "din" elgubbe att det är bättre att köra 20 A på ett vägguttag än att säkra av det borde det väl gälla på alla uttag, för om uttaget sitter under diskbänken eller om det sitter på något annat ställe påverkar ju inte säkerheten.
Med den inställningen hos "elgubben" tycker jag nog att om du behöver hjälp ska vända dig till nån annan
Läste du inte lite slarvigt nu? Nu var ju uttaget inte avsäkrat med 20A utan med en automatsäkring på 10A. "Undercentral" enligt samma princip har man ju i varenda elvärmaruttagsstolpe på en parkering tex.

cortex74 skrev:
Ett tips angående Kyl frys jordfels brytare eller inte. sätt den på en personskyddsautomat tar nästan ingen mer plats en 1 säkring bara en modul till, men det stör ju inget annat och blir inte störd.
Precis så gjorde jag, dock med en varsin personskyddsautomat (=säkring+JFB) för kyl respektive frys!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.