Hej, dålig idé att sätta diskmaskinen och ett par pendlade lampor i taket på samma säkring? Vi måste borra för ny ledning från elcentralen annars, genom nymålade rum. Känns onödigt och dyrt för endast en ledning.

tack,
Pontus
 
Det är inget problem. Uttag för vattenkokare och mikro är dock inte lämpligt tillsammans med diskmaskin.
 
tommib
Välkommen till forumet!

Normalt ska en diskmaskin sitta på egen grupp men i ett sådant här fall skulle jag nog tagit elen till lamporna från samma grupp om det är väldigt jobbigt att få fram en ny matning och det inte går att gå på en annan grupp. Detta givet att det rör sig om normala enkla lampor och inte några trettiolampors ljuskronor från Flos.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.