5 376 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Diskmaskin lucka tar i på sidorna
Jag hade precis samma problem i mitt förra kök. Löste det med att skala av lite på stommarna bredvid diskmaskinen som luckan skavde mot.
Men hade jag gjort om lösning på problemet idag, för en mer långsiktig lösning, så hade jag skruvat löst bänkskivan från stommarna, tagit ut maskinen och försökt trycka isär stommarna bredvid diskmaskinen lite. Det krävs förhoppningsvis bara en eller ett par millimeter.
Mvh
Men hade jag gjort om lösning på problemet idag, för en mer långsiktig lösning, så hade jag skruvat löst bänkskivan från stommarna, tagit ut maskinen och försökt trycka isär stommarna bredvid diskmaskinen lite. Det krävs förhoppningsvis bara en eller ett par millimeter.
Mvh
Har samma problem här hemma .. så lutar att åka till en som lackar om luckor.E egge80 skrev:
Har 60 cm uppåt och 59.7 typ .. det gör att luckan på diskmaskinen tar emot ..
Hos mig handlar det om 3 mm som felar .. där nere om man mäter stommarna .. tråkigt men sant. Ska försöka få dem där 3 mm att bli 60 cm. Trycka ut allt ner till .. och hoppas på att det funkar. Annars blir det lämna in luckan ..S Snickesnickarn skrev:Jag hade precis samma problem i mitt förra kök. Löste det med att skala av lite på stommarna bredvid diskmaskinen som luckan skavde mot.
Mvh
Klicka här för att svara