Hej!!
Ska bygga ett Tyr med Älvsbyhus och har nu varit o kikat på ett nybyggt. De som bodde där tyckte att diskmaskinen som följer med huset lät hisskeligt mycket (54db enl bruksanv) Så att det störde dem när de var i vardagsrummet o såg på Tv. Jag undrar nu vad ni andra som byggt med Ä-hus tycker om diskmaskinensljudninvå och kapacitet.  :)

Vi har nu bott i vårat Tyr snart en månad och vi är väldigt nöjda med diskmaskinen.
Tycker inte att den låter så det stör. Visst hör man den men jag tänker inte på den. Vi sitter ofta i köket och pratar när vi diskar och det är inga problem. Vad gäller kapacitenen så är vi också nöjda. Vi är 5 i familjen så det blir ju en del disk, men behöver ända bara köra den max varannan dag.

Det enda jag kan klaga på när det gäller diskmaskinen är att jag saknar ett snabbprogram. Det kortaste programmet tar nästan 2 timmar och det kan jag tycka är lite länge. Men som sagt, det är det enda negativa ang. Boschmaskinen.

Dick och Christina

Tack för svaret. Skönt att höra fler synpunkter då dom vi var hos var så missnöjda med diskmaskinsljudet(o-ljudet). Jag tror personligen inte att det är så störande, men som du säger att det saknas snabbprogram är ju lite trist, men det går ju att leva med.
Ha det gott

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.