useless useless skrev:
Nåt exempel?
Electrolux har en, orkar dock inte leta reda på den nu via mobilen.

Problemet är att du sparar extremt lite. Asko lanserade en sådan maskin för 6-7 år sedan, om rörmokaren kostade mer än 1500 för att få fram en varmvattenanslutning till tvätten blev det förlustaffär om maskinen höll i 15 år och du hade bergvärme för att värma varmvattnet... Lägg till att den maskinen kostade ca 2000 kr mer än motsvarande maskin utan varm- och kallvattenanslutning så blev det svårt att räkna hem det hela...

Reservation för att minnet sviker lite på siffrorna ovan men de är inte helt fel.

D datpsu skrev:
Vår Bosch går att köra på både kallt och varmt.
Kör man med varmvatten går man in i menyn och ställer om den, så fungerar den optimalt med varmvatten.
Sen är väl frågan hur varmt varmvattnet hinner bli i en genomsnittlig installation om man inte spolar i varmvattenkranen ett tag innan man startar maskinen.

Jag har min kopplad enbart till varmvatten och försöker alltid att komma ihåg att spola fram varmvatten innan start.

P
asko miele husqvarna

Har du nåt exempel på modell? Jag har kollat igenom modellerna på hemsidorna, men hittar bara såna som kan anslutas till kallt eller varmt vatten, inte båda.

useless useless skrev:
Har du nåt exempel på modell? Jag har kollat igenom modellerna på hemsidorna, men hittar bara såna som kan anslutas till kallt eller varmt vatten, inte båda.
Kolla på Bosch websida.
Där finns flera. Kolla i bruksanvisningen på respektive maskin.
Du kan välja varmt eller kallt vatten.

Ja, men jag skulle vilja ha en maskin som kopplas till BÅDE varmt och kallt vatten och sen själv väljer vilket som är bäst beroende på vilket steg i programmet den befinner sig.

Missuppfattade din fråga:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.