Jag ska byta ut diskbänken mot en bänkskiva och en rund ho. Finns det några rekommendationer om var diskhon ska placeras i djupled. Jag antar att det ska vara mer plats "baktill" eftersom blandaren ska vara där.

Gör det inte. Det är oerhört opraktiskt med en rund ho eftersom kanten runt inte låter vatten från bänken rinna ner i hon. Det krävs ett ständigt torkande (vatten hamnar utanför hon varje gång man sköljer något) och vart skall man ställa handdisken eller andra blöta saker?
Har provat den konstruktionen och lovat mig själv att så här skall jag INTE göra i vårt hus.

Ett annat problem är att den runda hon blir 'mindre' när man skall diska lite mer skrymmade grejor som tex bakplåtar, gratängformar som antingen inte går in i diskmaskinen eller som måste fördiskas, brickor & annat krafs. Jag svor tyst många fula ord när jag diskade i föräldrarnas fantastiskt vackra kök :-X

Men snyggt är det :D

Håller absolut med yonna, det krävs en "megastor" diskho om man ska ha den rund, det är helt hopplöst att diska annat än kaffekoppar i den annars :P
Som att försöka ta ett fotbad i en hink, bara en femårings fötter går i ::)
Ser dock väldigt läckert ut, speciellt på en köksö, men passar, enligt mig, endast som "prydnad" alt. att hälla av varmt vatten i.

MVH/Christina.

För att inte låta alltför negativ finns det ytterligare en positiv sida med den runda hon: den är utmärkt att skölja salladsblad i.

Jag har tittat på alla dom minimalistiska, under- och överlimade och undrat vad dom är till..... men jag använder ju köket till mer än att koka kaffe och bre mackor med sallad på. Hade man haft den heltäckande av röstfritt en gång så vet man vad som duger.... även i min ny kök.
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.