Hej hopp, jag har en underlimmad 1 1/2 hällviken i en 3.8cm skiva. Vi fick vänta lite extra på våran bänkskiva då vi skulle ha hon underlimmad detta pga att det vart nåt tillverkningsfel på dom tidigare hällviken hoarna.

Vi har haft hon i ca 2 månader och är än så länge väldigt nöjda, inga märken och lätt att hålla ren, den va dock ett helvette att borra i precis som någon sa, körde med speed borr och det lukta å rök som fasen.

• Gilla
kebab
  • Laddar…
Var förbi IKEA Barkarby en snabbis idag. Konstaterade att samtliga Hällviken var bortplockade från möbelutstllningen. Inte minsta lilla antydan till att dom ens existerade. Lurigt.

n_sandstrom skrev:
Var förbi IKEA Barkarby en snabbis idag. Konstaterade att samtliga Hällviken var bortplockade från möbelutstllningen. Inte minsta lilla antydan till att dom ens existerade. Lurigt.
Hmm låter ju lite läskigt, får väl se om det dyker upp några problem med våran men vi är än så länge väldigt nöjda iaf som sagt :)

P patfred skrev:
Hej hopp, jag har en underlimmad 1 1/2 hällviken i en 3.8cm skiva. Vi fick vänta lite extra på våran bänkskiva då vi skulle ha hon underlimmad detta pga att det vart nåt tillverkningsfel på dom tidigare hällviken hoarna.

Vi har haft hon i ca 2 månader och är än så länge väldigt nöjda, inga märken och lätt att hålla ren, den va dock ett helvette att borra i precis som någon sa, körde med speed borr och det lukta å rök som fasen.
Hej,
Nu har du antagligen haft hon i 4,5 år. Hur tycker du den varit/är? Förstörs den av bestick osv?
Hälsningar, Erica

R Ronnysdotter skrev:
Hej,
Nu har du antagligen haft hon i 4,5 år. Hur tycker du den varit/är? Förstörs den av bestick osv?
Hälsningar, Erica
Hej! Det kan man tycka att jag borde men vi fick tyvärr skrota diskhon för ca 2 år sedan då vi i samband med en större utbyggnad fick bygga om köket återigen. Anledningen var att vi var tvugna att beställa nya bänkskivor och då våran ho var planlimmad (vad Ikea kallar underlimmad) så sprack den i ena hörnet då min kära sambo försökte bryta loss den från den gamla bänkskivan. Har idag en liknande ho i kompositmaterial som vi också är väldigt nöjda med. Tror inte man behöver oroa sig alls över repor från bestick osv (gäller även ikea-hon). Vi är iaf inte speciellt försiktiga med våran ho och skulle säga att den är väldigt okänslig för repor.

Har IKEA hällviken sedan 2015 och är supernöjd (förutom en grej). Inga repor eller nåt. Nyskick faktiskt. (Enda jag är missnöjd med är att jag inte har den underlimmad. När vi beställde så var det tillfälligt stopp att göra det pga kvalitetsproblem :( )

Ah, nu ser jag ju att det problemet nämnts tidigare ja ;). Jag kunde inte vänta utan tog den "överlimmad".... otålig som vanligt ;)

Hej, jag har precis köpt en Ikea hällviken och oturligt nog så är alla blandare med diskmaskinsavstägning som vi vill ha slut. Jag var då tvungen att köpa en utan och sen köpte jag en separat diskmaskinsavstägning. Vad tror ni jag kan borra med i diskhon? Skulle ett stegborr fungera eller måste jag ha diamantborr?

Jonssonnamanda Jonssonnamanda skrev:
Hej, jag har precis köpt en Ikea hällviken och oturligt nog så är alla blandare med diskmaskinsavstägning som vi vill ha slut. Jag var då tvungen att köpa en utan och sen köpte jag en separat diskmaskinsavstägning. Vad tror ni jag kan borra med i diskhon? Skulle ett stegborr fungera eller måste jag ha diamantborr?
Kör med ikeas elektroniska avstängare istället?
https://www.ikea.com/se/sv/p/knycklan-elektronisk-diskmaskinsavstaengning-20425724/

Jaså har IKEA kommit med en egen. Vi bytte kök för 9 månader sedan och köpte då ORAS avstängare. Man får tre st IKEA för samma pris som en ORAS. :cool:

Bowman
Jag har haft kvartskompositdiskhon i 1,5 år nu och såg en hel del slitage härom dagen. Det verkar som att en kant på en sida där man brukar knacka ägg ser helt blästrad och matt ut. rätt förvånad, trodde den var mer eller mindre okänslig för sånt lätt slitage?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.