4 762 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Diskho i hörn
Jag är i full gång med att planera mitt kök vilket är ganska litet, och den lösningen jag har kommit fram till gör att diskhon hamnar i slutet av bänken i ett hörn. Och nu undrar jag om det är opraktiskt att ha den i ett hörn eller om det kanske tom finns nåt praktiskt med det.
Alla bra svar och ideer välkomnas.
Alla bra svar och ideer välkomnas.
Återupplivar den här hyfsat gamla tråden..
Undrar om det på nått sätt går att göra en hörnlösning där en 80cm ho får plats, om man planerar i ikeas homeplanner så får ju bara ett 60 skåp plats.
Har efter mycket skissande hit och dit insett att bästa platsen för diskhon är i hörnan nämnligen.
Undrar om det på nått sätt går att göra en hörnlösning där en 80cm ho får plats, om man planerar i ikeas homeplanner så får ju bara ett 60 skåp plats.
Har efter mycket skissande hit och dit insett att bästa platsen för diskhon är i hörnan nämnligen.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Som Roland skriver i en annan tråd om sitt kök så har han ju ett 800-skåp i hörnan för hällen och då bör det ju fungera med en vask också i det. 
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=08201085528AM2c82
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=08201085528AM2c82
Den tråden har jag missat..länka gärna om du minns den Paul de vore bussigt.
Men då bör det gå med ett 80 diskbänksskåp med utdrag då =finemang, finns det färdigt bänkskivehörn till de då?
Ikeas är väl 105x105cm om ja inte missminner mig.
En sak till när jag ändå är i farten..om man vill få upp sin ikea skiss i paint eller ha skissen direkt på hårddisken utan att behöva själva homeplanner hur gör man då?
Har hittat en del trådar om det men jag kan dessvärre inte utläsa vilka tangenter som man ska använda står bara ex.vis quit : mm och finns ju ingen info om det i själva programmet.
Men då bör det gå med ett 80 diskbänksskåp med utdrag då =finemang, finns det färdigt bänkskivehörn till de då?
Ikeas är väl 105x105cm om ja inte missminner mig.
En sak till när jag ändå är i farten..om man vill få upp sin ikea skiss i paint eller ha skissen direkt på hårddisken utan att behöva själva homeplanner hur gör man då?
Har hittat en del trådar om det men jag kan dessvärre inte utläsa vilka tangenter som man ska använda står bara ex.vis quit : mm och finns ju ingen info om det i själva programmet.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Det är ju den stora tråden om vilket kök folk har i sina villor. 
http://www.byggahus.se/forum/koek/133460-vilket-koek-har-du-i-din-villa-och-vad-kostade-det.html
Jag har tyvärr inte mycket att tillföra dig då jag inte är hemma på Ikea.
Lycka till
http://www.byggahus.se/forum/koek/133460-vilket-koek-har-du-i-din-villa-och-vad-kostade-det.html
Jag har tyvärr inte mycket att tillföra dig då jag inte är hemma på Ikea.
Lycka till
Klicka här för att svara