279 läst ·
2 svar
279 läst
2 svar
Diskho i hörn, hiss eller diss???
Vi tänker byta bänkskiva i köket och då funderar man ju på om man kunde göra nåt annorlunda mot idag.
En idé som dök upp var att sätta diskhon 45 grader i hörnet. Vi har idag ganska lite bänkyta på båda sidor diskhon och om vi flyttar den till hörnet får vi en betydligt större sammanhängande bänk på ena sidan istället.
Nån som har så?
Vad är bra? Vad är dåligt? Skulle ni göra så igen om ni fick chansen att göra om köket?
En idé som dök upp var att sätta diskhon 45 grader i hörnet. Vi har idag ganska lite bänkyta på båda sidor diskhon och om vi flyttar den till hörnet får vi en betydligt större sammanhängande bänk på ena sidan istället.
Nån som har så?
Vad är bra? Vad är dåligt? Skulle ni göra så igen om ni fick chansen att göra om köket?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Jag har inte så och skulle inte vilja ha det. Det beror på att vi är två i köket och det är inte ovanligt att någon av oss står och skalar potatis etc. samtidigt som den andra ska fylla på vatten i en kastrull och då lånar kranen en stund. Men om diskhon skulle vara i hörnet skulle skalaren behöva flytta på sig en bra bit för att den andra personen skulle nå kranen.
Men om man är själv i köket fungerar det förstås bra.
Men om man är själv i köket fungerar det förstås bra.
Håller med. Vi har spisen så och med samma problem. Ensam är det super, ska två komma åt varsin platta är det trångt då halva ens område att stå på försvinner.BirgitS skrev:
Jag har inte så och skulle inte vilja ha det. Det beror på att vi är två i köket och det är inte ovanligt att någon av oss står och skalar potatis etc. samtidigt som den andra ska fylla på vatten i en kastrull och då lånar kranen en stund. Men om diskhon skulle vara i hörnet skulle skalaren behöva flytta på sig en bra bit för att den andra personen skulle nå kranen.
Men om man är själv i köket fungerar det förstås bra.
Klicka här för att svara