J jonaserik skrev:
Bara bryta på väggen och koppla ihop tvärs över brytaren på pannan, eller var det brytare på väggen som gett sig inget , blir då att plocka ur säkringarna innan omkoppling. Blir liksom en nödlösning med utan HB i pannan. Ingen månresa att koppla om, så gör det, då du har en annan värmekälla på gång. Annars finns ett kort här, lite onödigt med ett kort om du kan klara dig ett tag. Det går att trassla till det utan kort men då ska man veta vad man gör. Och kan kosta en del tid.
Du är en klippa. Jag håller just på att ta bort brytaren och ska tillfälligt koppla ihop trådarna så jag kan se vad som händer

Glädjande nyheter, det fungerar igen. Tänk vad en pol på kontaktorn kan ställa till det och lura en. Tack så jättemycket för ditt engagemang och jag önskar dig en fortsatt trevlig helg

Härligt att höra att det fungerar, ingen mening med att byta något, om det är snar ändring av värme. Bara kasta pengar i sjön. Så förhppningsvis kommer det att gå bra tills det nya kommer in.
Vet inte om kortet kommer till användning någon gång, då dessa pannor är mer än 40 år gamla och troligtvis är skrotade nu. men det äter inte bröd där det ligger
Lycka till framöver.

Jo dom är ju till åren komna men kanske det finns fler än jag som har en "tuffande" och skulle någon behöva ett kort är det som du säger att det äter ju inte bröd. Jag kollade för två månader sen och då hade LÖHRS rör det fortfarande på lager som utbytessysten, men det hade utgått nu. Nu finns det nog bara en firma i Gävle som reparerar dom. Så du kan blir en hjälpare i nöden för någon. Tack än en gång

K Kennethihbg skrev:
Nu finns det nog bara en firma i Gävle
Vet du vilken det är.

J jonaserik skrev:
Vet du vilken det är.
Den heter lagakretskort

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.