954 läst ·
7 svar
954 läst
7 svar
Dina bolån göder banken
På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
40 procent av den ränta du betalar på bolånet blir idag ren vinst för banken.
Du kan läsa artikeln här: Dina boräntor göder banken
Du kan läsa artikeln här: Dina boräntor göder banken
Fanns där inte något förslag från regeringen att kontonumret skulle tillhöra kunden och att man kunde ta med sig det vid bankbyte? Detta för att underlätta bankbyte.
Jag tror många drar sig för att byta då det för med sig massa saker som t.ex meddela arbetsgivare nytt kontonummer. Alla autogiro nollställs och måste göras om o.s.v.
Visst skulle man teoretiskt behålla lönekonto, men då förlorar man ett förhandlingsargument.
Jag tror många drar sig för att byta då det för med sig massa saker som t.ex meddela arbetsgivare nytt kontonummer. Alla autogiro nollställs och måste göras om o.s.v.
Visst skulle man teoretiskt behålla lönekonto, men då förlorar man ett förhandlingsargument.
Amortera mera !
Behåll lönekontot, men gör direkt efter lön, en överföring till annan bank ! Om bank 2 trilskas, så flytta vidare till #3......
Behåll lönekontot, men gör direkt efter lön, en överföring till annan bank ! Om bank 2 trilskas, så flytta vidare till #3......
"dina matinköp göder ica"
Jag krävde att få samma inlåningsränta som banken har där de lånar pengar för utlåning och sekunden efter flinet bad jag att få hyra ett bankfack, därefter bad jag att få ta ut allt från buffertkontot cash för att lägga i bankfacket. Gissa om kassören såg ut som en upp och nervänd Ingvar Carlsson. Så nu ligger pengarna i ett bankfack och kassören fick väl en story to tell.
Så länge räntan är 0% kommer det inte att vara några större summor på kontona.
Så länge räntan är 0% kommer det inte att vara några större summor på kontona.
Glöm inte bort att hålla sedlarna i bankfacket uppdaterade så du inte plötsligt står med ett bankfack fullt med ogiltiga sedlar...
Själv har jag nog inte besökt ett bankkontor på 10 år. Deras öppettider gör ju att i alla fall jag är beredd att "betala" lite för att slippa passa dem. Ska jag betala nån dyr reparation på min bil så är det skönt att kunna göra det utan att behöva plocka ut kontanter ur ett bankfack, nu kan jag enkelt göra en överföring via bankens mobilapp och betala direkt med kort.
Själv har jag nog inte besökt ett bankkontor på 10 år. Deras öppettider gör ju att i alla fall jag är beredd att "betala" lite för att slippa passa dem. Ska jag betala nån dyr reparation på min bil så är det skönt att kunna göra det utan att behöva plocka ut kontanter ur ett bankfack, nu kan jag enkelt göra en överföring via bankens mobilapp och betala direkt med kort.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vet du hur dina skruvar tillverkas?
Byggmaterial & Byggteknik -
Bankerna tjänar mer på dina bolån – dags att förhandla
Artikelkommentarer -
Hur har du gjort med dina bolån?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Är dina bolån över eller under snittet?
Artikelkommentarer -
Ränteproffs: Bind dina bolån nu