62000:- 2002,calmar v33,3 st 500 liters acktankar,laddomat,nytt tryckkärt,elpatron.

jag satte våren 07 in baxi SI30 med 2*1350 tankar med dubbla slingor i den ena från tanksvets. Jag demontera allt och ställde dit det nya så kopplade röris in grejerna. Bytte även exp, + ledning och monterade ett x-tra element i garaget. Kosta 116 papp+ 5tuss som jag handla isolering o bastupanel o lite annat jox för. Funkar klockrent, men jag kan inte riktigt hålla med om att man laddar 2500lit med ett iägg. Eldar ganska exakt 2 ilägg så fort det går ut lite värme men då har jag ställt upp termostaten litegran ioförsig.

Relativt lite pengar i allmänhet tycker jag, eller mörkar ni om någon kostnad ?

Installerade en Baxi 50 kW plus en 4 kubikstank + allt materiel + rörkrökarjobb mm. Mer än 120' om jag minns rätt. Och då försökte jag göra så mycket okvalificerat jobb som möjligt själv.

Majgårdarna
Baxi Innova 30kw 2st 1000L Tankar med 2st slingor.Nytt 150L exp kärl
Mycket rördragning
Lejde bort allt ca 90 000

Gaselle 45 quick up, 2500liter huvudtank, 750 liter tekniktank med 3st slingor, tryckexp. 500liter plus laddomater och övrig styrutrustning rör och rördelar.
Gjorde allt jobb själv. 105000 kostade kalaset.
Jag är relativt nöjd. Skulle ha tagit en platsbyggd tank med max volym om jag skulle göra om det. Eldar jag en brasa björkved landar tanktempen på 85, 85 ,80 och startade när tanken var 60, 35, 30.
Det var lite fel i anbudet. Jag böt till en panna med kylslinga och fick istället den billigare syrventilen. Det var säljaren som hade gjort fel, men Sven-Erik på Vedsol fixade det.

Redigerat:
1. Max 35000kr.
2. Vedex 2000 -95. 2st. 800l. hemmabyggda acktankar 6mm. gods. 300l. rostfri vvberedare isvetsad i ena acken. Paralellkopplade med 2" rör. Termisk laddventil. Ventiler "över allt". Rostfritt öppet exp.kärl. Ack, vv beredareoch exp.kärlsmaterial inhandlat på skrot. Gjort allt själv.
3. En annan panna med endast lodräta rökgaskanaler.

Janfire pelletspanna med NH-brännare och 9 kW elpatron samt 3 m matarskruv. Platsbyggt bulkförråd på ~8 m3. Detta ersatte en köksnora med elpatroner... Inköp samt installation av VVS samt el gick på totalt 59000 SEK i dec 2006.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.