Jag har 13 st 50w spottar uppsatta i tacket. Dessa hade jag tänkt dimra för att få ner ljusstyrkan och få upp livslängden på lamporna.
Men jag fick höra att man endast kan dimra upp till 600w (13*50 blir 650w)?

Stämmer det? Måste jag sätta i 40w lampor eller finns det kraftigare dimmers?
 
RilleRock
Skall du verkligen styra alla 13 spottar från en dimmer?
Eller alla sitter i ett och samma rum?
Kankse några sitter ovanför fönster?
Är det 12V eller 220?
35W lyser även bra.
Hur högt har du i tak?
 
Spottarna sitter i innertaket som går hela vägen upp till nock ca 4,5m.

Jag hittade en dimmer på eljo som klarar 1000w. Det tråkiga är bara att inköpspriset var 1900:- men det får man ta.
 
Jag har satt flera dimmers i vårt 70kvm vardagsrum. På så sätt kan man reglera helt fritt hur belysningen ska vara. Kanske lite ljusare i ena änden där någon sitter och läser, och lite mörkare i andra änden där någon kanske tittar på TV.
 
Har för mig att det finns dimmers som kan slavkopplas, så att man styr en dimmer som i sin tur styr nästa osv. Risken är att det blir lika dyrt.

 
Har för mig att du får en trådlös 200W-dimmer för 249:-, borde gå rätt bra att styra flera sådana.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.