2 387 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Dimmerfråga
Jag har 13 st 50w spottar uppsatta i tacket. Dessa hade jag tänkt dimra för att få ner ljusstyrkan och få upp livslängden på lamporna.
Men jag fick höra att man endast kan dimra upp till 600w (13*50 blir 650w)?
Stämmer det? Måste jag sätta i 40w lampor eller finns det kraftigare dimmers?
Men jag fick höra att man endast kan dimra upp till 600w (13*50 blir 650w)?
Stämmer det? Måste jag sätta i 40w lampor eller finns det kraftigare dimmers?
Jag har satt flera dimmers i vårt 70kvm vardagsrum. På så sätt kan man reglera helt fritt hur belysningen ska vara. Kanske lite ljusare i ena änden där någon sitter och läser, och lite mörkare i andra änden där någon kanske tittar på TV.
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Har för mig att det finns dimmers som kan slavkopplas, så att man styr en dimmer som i sin tur styr nästa osv. Risken är att det blir lika dyrt.
Klicka här för att svara
