Hej,

Ratten till min dimmer har lossnat. Kan ingenting om sådant men tänker att det borde gå att bara byta ut "ratten" så att säga? Dock kan jag inte hitta samma modell när jag gör en google sökning, modell Elko RS 315GLE. Verkar som att den har utgått. Kan man ta en ratt av en annan modell och montera den helt enkelt? Se bilder på dimmer.

Stort tack för er hjälp!

• Närbild av en vit dimmerratt för Elko RS 315GLE, hålls i en hand.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Elko RS 315GLE dimmer med saknad ratt, visande exponerade mekanismer och märkningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F Fredmd skrev:
Hej,

Ratten till min dimmer har lossnat. Kan ingenting om sådant men tänker att det borde gå att bara byta ut "ratten" så att säga? Dock kan jag inte hitta samma modell när jag gör en google sökning, modell Elko RS 315GLE. Verkar som att den har utgått. Kan man ta en ratt av en annan modell och montera den helt enkelt? Se bilder på dimmer.

Stort tack för er hjälp!
https://www.elbutik.se/product.html...ysO9jUIhEqPPcYcsHUNYwotLvXko4-qAaAq8YEALw_wcB

J J-banan skrev:
[länk]
Tack! Då kan jag bara ta bort plasten som sitter runt mässingspinnen med en tång eller dyl och trycka in den nya ratten med denna modell?

F Fredmd skrev:
Tack! Då kan jag bara ta bort plasten som sitter runt mässingspinnen med en tång eller dyl och trycka in den nya ratten med denna modell?
Ja om den är likadan

• Gilla
Fredmd
  • Laddar…
J J-banan skrev:
Ja om den är likadan
Tack för hjälpen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.