J
Du har ju troligtvis svaret det funkar med 200w men ej med 250w skriver du ju
jag skulle prova de andra om de funkar med 200w belastning (endast 4lampor i) och om de gör det skulle jag byta ljuskällan till
5st HALOPAR 16ES 40W GU10 35° OSRAM de ger ungefär lika mycke ljus som en 50W och håller 2000tim
eller
5st HALOGEN ES 28W GU10 OSRAM de ger ungefär lika mycke ljus som en 35w och håller 2000tim
men vad du ska ha i den med 8 vet jag inte riktigt det finns ju 20w "vanliga" lampor men det blir inte så mycke ljus.

Patrik_Hed skrev:
Köp Eljo dimmer. Skit i såna där märken man aldrig ens hört talas om...

//Patrik
Grymt givande inlägg Patrik!!
Ja. För Eljo har bakelit strömbrytare/dimrar/vägguttag i samma utförande som jag köpt hos manufactum samt att jag gärna vill köpa nya när jag spenderat ca 5000kr på dem jag har.

Joakim Sjögren skrev:
Du har ju troligtvis svaret det funkar med 200w men ej med 250w skriver du ju
jag skulle prova de andra om de funkar med 200w belastning (endast 4lampor i) och om de gör det skulle jag byta ljuskällan till
5st HALOPAR 16ES 40W GU10 35° OSRAM de ger ungefär lika mycke ljus som en 50W och håller 2000tim
eller
5st HALOGEN ES 28W GU10 OSRAM de ger ungefär lika mycke ljus som en 35w och håller 2000tim
men vad du ska ha i den med 8 vet jag inte riktigt det finns ju 20w "vanliga" lampor men det blir inte så mycke ljus.
Ja det är sant :)
Jag ska testa lite närmaste veckorna.
Har du tips på vart man kan hitta just dem där ljuskällorna. På nätet eller i butik?

matte2k skrev:
Grymt givande inlägg Patrik!!
Ja. För Eljo har bakelit strömbrytare/dimrar/vägguttag i samma utförande som jag köpt hos manufactum samt att jag gärna vill köpa nya när jag spenderat ca 5000kr på dem jag har.
Varför handlar man bakelit??? Plasten har funnits länge nu :cool:

Men, vad säger att bara för att man köper något i ett material som normalt saker inte tillverkas i (vilket höjer priset) som är svindyrt skulle ha bättre elektronik? Ingenting.....!!!
Snarare så att vanliga, beprövade och brett utnyttjade grejer som kostar mer än andra liknande är saker att lita på. Tyskarna har en filosofi i sitt tillverkande som inte jämt passar in i Sverige, jag lovar, jag har med andra produkter diskutioner med tysk fabrik minst en gång i månaden.

Och det har jag påstått att det har????
Jag köpte inte bakelit för att jag trodde det var varken billigast bäst eller lättast attmontera. För det vet visste jag att detinte var. Däremot köpte jag dem pga att dem i mina ögon sett var dem snyggaste på marknaden, av det jag sett. Punkt.

matte2k skrev:
Och det har jag påstått att det har????
Jag köpte inte bakelit för att jag trodde det var varken billigast bäst eller lättast attmontera. För det vet visste jag att detinte var. Däremot köpte jag dem pga att dem i mina ögon sett var dem snyggaste på marknaden, av det jag sett. Punkt.
Mmm...och jag tycker det finns vissa modeller av bilar på markanden som är svinsnygga och dyra men dom går lätt sönder och kostar multum att laga....same shit, different things :cool:

Glufsglufs skrev:
Mmm...och jag tycker det finns vissa modeller av bilar på markanden som är svinsnygga och dyra men dom går lätt sönder och kostar multum att laga....same shit, different things :cool:
Jo visst är det samma sak. Men hajjar fortfarande inte vad det har med saken att göra. Det jag däremot förstår är att du är en idiot som förstör min tråd. Nån moderator kan gärna plocka bort dessa onödiga inlägg. Tack!!!

matte2k skrev:
Jo visst är det samma sak. Men hajjar fortfarande inte vad det har med saken att göra. Det jag däremot förstår är att du är en idiot som förstör min tråd. Nån moderator kan gärna plocka bort dessa onödiga inlägg. Tack!!!
Jag reflekterade bara vidare på vad du skrev mot Patrik Heds inlägg, inte kan väl jag veta att du inte vill höra att ovanliga men dyra saker kan vara dåliga och att om man vill ha en fungerande anläggning så kan man prova beprövat material.

Jaha, är det byggnadsvårdsgrejer...

//Patrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.