Hej. Jag skulle vilja kunna kontrollera ett gäng smygspottar med antingen 433MHz eller Zwave. Kör Telldus idag och vill gärna köra igenom detta.
Idag sitter denna puck i en kopplingsdosa. Vad ska jag köpa till för att kunna styra den via 433MHz eller Zwave? Helst vill jag kunna använda strömbrytaren som redan är monterad som alternativ styrning, men det är inget krav.
Idag sitter denna puck i en kopplingsdosa. Vad ska jag köpa till för att kunna styra den via 433MHz eller Zwave? Helst vill jag kunna använda strömbrytaren som redan är monterad som alternativ styrning, men det är inget krav.
Din driver har styringång för 1-10 V. Då kan du exempelvis använda Qubiono Flush dimmer 0-10 V. Dock behöver den 12-24 V matning för funktion.
Ett annat alternativ är Nexa LDR-230 (433 MHz). Den drivs av nätspänning 230 V, men har dock ingen ingång för tryckknappstyrning.
Ett tredeje alternativ är en drivenhet med inbyggd Z-wave:
https://www.m.nu/dimrar/drivdon-z-wave-15w-350ma-dimbar-constant-current
Ett annat alternativ är Nexa LDR-230 (433 MHz). Den drivs av nätspänning 230 V, men har dock ingen ingång för tryckknappstyrning.
https://www.m.nu/dimrar/drivdon-z-wave-15w-350ma-dimbar-constant-current
Tack! Du vet ingen enhet som matas med 230V och samtidigt får plats i en dosa?E etompau skrev:Din driver har styringång för 1-10 V. Då kan du exempelvis använda Qubiono Flush dimmer 0-10 V. Dock behöver den 12-24 V matning för funktion.
[länk]
Gammal tråd men går i samma tankar, och skulle inte LDR-230 kopplas till pucken, som då använder både knappen och 0-10V för styrning? Eller kan man inte kombinera styrningen?E etompau skrev:
Vet inte om jag själv har plats för 10cm LDR-230, trist att Plejd verkar vara dom enda som integrerat drivdon och dimring med stöd för tryckknapp i en enda puck.
F Frallan88 skrev:Gammal tråd men går i samma tankar, och skulle inte LDR-230 kopplas till pucken, som då använder både knappen och 0-10V för styrning? Eller kan man inte kombinera styrningen?
Vet inte om jag själv har plats för 10cm LDR-230, trist att Plejd verkar vara dom enda som integrerat drivdon och dimring med stöd för tryckknapp i en enda puck.
Har ej sett någon driver som hanterar både push och 1-10 V samtidigt.
Du kan alltid para LDR-230 även mot en trådlös 433 MHz väggsändare och på så vis styra från väggbrytare och annat styrsystem.
Attans, tråkigt! Får nog bli att prova styra existerande Plejd över Bluetooth med home assistant då.E etompau skrev: