Hej är behov av hjälp!! Köpte ett dimma dis 159 massage badkar för ca 3 år sedan detta har ståt i garaget fram till nu när ja renoverade mitt bad!! Problemet är att jag får inget tryck i massagemunstyckena.! Har kollat bottenventilen (där vattnet tas in i pumpen ) har haft elektriker hemma som mätt på pumpen så den verkar gå som den skall .. Finns 2 vred som ställer styrkan på strålarna . Men händer ingenting när manvrider på dessa . Har plockat isär o kollat så det inte är skit ivägen osv.. Håller på att bli tokigt på badkaret.! Väldigt tacksam för hjälp
Vit hörnbadkar med massagejets och reglage i förgrunden, obefylld och ren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undersida av massagebadkar som visar rör, pump och anslutningar.
Skapa konto

Massagebadkar med synliga gröna rör och vattenpump under, installerat i ett badrum med grå och röd kakel.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
CandyManX
  • Laddar…
När pumpen går, kommer det något vatten överhuvudtaget i munstyckena ?
Om pumpen har en impeller som är magnetdriven så kan impellern sitta fast trots att motorn snurrar som den skall.
Öppna pumphuset och kör pumpen i några sekunder för att se att impellern snurrar som den ska.

Jajemän det är typ 2-3dm långa strålar om de är över vattenytan förstås pumpen verkar funka som den skall för plockade loss en slang på trycksidan o det var ordentligt tryck i vattnet

Hittade beskrivning på ditt badkar på nätet och om du har bra tryck i slangen så måste vara antingen i munstyckena (mindre troligt) eller ventilerna som problemet sitter. Det är inte så att sugslangen drar ihop sig när du kör pumpen ? Brist på vatten kan också ge tryckfall.

Tjena nä inget drar ihop sig men tycker om man känner på bottenventilen när man kör badkaret alltså där vattnet sugs in så är suget inte superstarkt men ändå så tycker jag att själva flödet (när ja kopplade bort en släng på trycksidan) var jäkligt bra översvämmade brunnen iallafall o den sväljer ju en hel del ....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.