18 565 läst ·
25 svar
19k läst
25 svar
Dimensioner högt staket till stor odlingsträdgård 8 x 15 m
Tackar! Klämribborna är egengjorda, längdkapade 120x28 på bordcirkelsågen. Tror de är 28x28 (4 st per bräda).
O OlaF skrev:
Hej!
Med risk att inte få svar:
Har du löst grind och kan du lägga upp bild?
Riktigt fint projekt!
/Fredrik
Med risk att inte få svar:
Har du löst grind och kan du lägga upp bild?
Riktigt fint projekt!
/Fredrik
Nä, kom inte vidare med grinden. MEN ram och virke ligger färdigkapat i garaget och svarta grindgångjärnen likaså. Fick påhälsning av rådjuren i höstas, som panik-åt allt de kom över… så ja, grinden är prio nu i vår.fredrik.sleman skrev:
Lite provisoriskt ditställd. Ska upp mer, och sen ska grindstolparna vävas ihop med nån överliggare/ornament/portal.fredrik.sleman skrev:
Ram och snedsträva: 95x45
Klämribborna: 28x28
Lika nät som inhängnaden
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det ser mycket fint ut.
Vilka djur är det dom har blivit utestängda?
Jag måste bygga ett skydd runt amerikanska blåbär och blåbärstryn som harar åt på förra vintern.
Viltstängsel som jag funderar på har mindre hål i nätet längst ned, 50x150, just för att stoppa mindre djur som harar, armeringsnät är 150x150 eller 200x200. Vilket jag tror att harar kan gå genom.
Jag måste bygga ett skydd runt amerikanska blåbär och blåbärstryn som harar åt på förra vintern.
Viltstängsel som jag funderar på har mindre hål i nätet längst ned, 50x150, just för att stoppa mindre djur som harar, armeringsnät är 150x150 eller 200x200. Vilket jag tror att harar kan gå genom.
Uteslutande rådjur hos oss. Det är 150x150 (6mm gods). Det är klart man kan addera hönsnät längst ner för småviltet, men våra tre katter jagar mer än gärna konkurrenter. Lycka till👍Pjosk75 skrev:
Det ser mycket fint ut.
Eller svetsa fast ett armeringsjärn i de 3 nedersta raderna. Antar att harar sällan klättrar för att komma åt mat.
Får räkna på det hela. 50 meter viltstängsel kostar mindre än 25 stycken armeringsnät, plus att det räcker med färre stolpar med stängsel. Marken lutar så det kanske är lättare med den ena metoden jämfört med den andra.
Får räkna på det hela. 50 meter viltstängsel kostar mindre än 25 stycken armeringsnät, plus att det räcker med färre stolpar med stängsel. Marken lutar så det kanske är lättare med den ena metoden jämfört med den andra.
Japp, då avslutar vi detta projekt. Markarbete, staket, växthus, grind och odling. Här kommer ett par finalbilder👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto