I min lgh har vi ett badrum utan wc men en bidé. Är det någon som kan svara på om det skulle vara okey att byta ut bidén mot en wc fast avloppet bara är 75 mm. Till saken hör att precis vägg i vägg finns en separat wc och där övergår 75 rören till 100 mm.

/E  
 
Hej, tyvärr måste du ansluta din wc mot ett 110 avlopp, ev 4" om det är gjutjärn.
 
Vad jag snabbt kommer ihåg så finns det en avloppskvarn  / pump som för många år sedan hette Saniflo med denna pump som kostar ca. 2000 kr så kan man ha 22 mm avlopp på toa. Denna lösning vore smidig för dig.

Företaget finns fortfarande , nu har jag kollat hemsidan Saniflo.se
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.