Hej alla glada byggare!

Tänkte sätta panel i sovrumstaket. (Spontat råplan eller vad det nu kallas)
Panelvirket är 22x95 och jag undrar följande:

1. Måste jag ha 45x45 reglar eller räcker det med mindre dimension?
(tänker att jag nog vill ha 45 på bredden men kanske kan snåla lite med "djupet" och så att säga spara lite takhöjd.

2. Funkar det att borra i betongtaket och slå in spikplugg - och isf hur tätt måste jag sätta pluggen?

Tack på förhand!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.