Hej!
Jag har köpt en bostadsrättslägenhet..Badrummet är inte renoverat på länge.
Det är plastmatta på golvet, kakel halvvägs upp på väggarna och resten av väggarna vitmålad väv, o badkar. Det jag inte visste då jag köpte den var att det inte fanns någon fuktspärr..(min miss som ej kollade upp detta men är inte så insatt o tog för givet att det var det) Några i föreningen ska göra ordning sina badrum invändigt i samband med stambyte som föreningen ska utföra o bekosta. Men det invändiga får man bekosta själv om man vill göra det o detta skulle gå på ca 40.000kr. Jag bor i en småstad där priset på bostäderna inte är så höga så har ingen lust att lägga ut de pengarna just nu o så vet jag inte hur länge jag bli kvar. Men är samtidigt orolig att det ska bli en fuktskada..o även att det redan är..ifall det skulle visa sig vara en fuktskada är det jag som bekostar det el säljaren för dolda fel? Kan man ta dit nån snubbe som kan kolla upp om det finns på nåt vis utan att riva ner nåt?
Täcker hemförsäkrigen något av detta (fuktskada) el får man bekosta allt själv eftrs det är så längesen det var renoverat sist? Finns det någon tilläggsförsäkring man kan teckna för detta?
Är det stor risk för fuktskada om man badar mest o inte duschar vatten på väggarna?
Hur skulle ni ha gjort, har ingen lust att slänga 40.000 i sjön som inte kommer tillbaka vid en försäljning