Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
I princip alla kopplingsur har inbyggd gångreserv, i form av batteribackup.
Det svåra är att hitta en timer (till billig penning) som har kortare till/från-tid än en minut. Om du vill ha kortare så får du bygga egen timer.
Min router har en upptid på någon månad, ligger matad via ups. Senast den blev spänningslös var när jag försökte hitta en lite bättre placering.
Om den behöver startas om titt som tätt så är den antingen för varmt placerad eller så håller den på att gå sönder eller är det en dålig modell/firmware.
Min router har en upptid på någon månad, ligger matad via ups. Senast den blev spänningslös var när jag försökte hitta en lite bättre placering.
Om den behöver startas om titt som tätt så är den antingen för varmt placerad eller så håller den på att gå sönder eller är det en dålig modell/firmware.
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Inte ens vid ipreset är det säkert du får ny 
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Jag antar att detra är beroende på instabilitet? Bättre hitta roten till problem om du frågar mig
Jag har en såda här för att styra en luftfuktare: http://www.jula.se/digital-veckotimer-406068
Funkar klockrent!
Funkar klockrent!
Renoverare
· Stockholm
· 20 335 inlägg
Beror ju helt på hur internetleverantören har konfat IP, själv har jag fiber och statisk IP. Men även om man kör dynamisk kan de välja att man behåller den gamla. Men du kanske tänker på LAN ipen för varje enskild maskin och inte WAN kom jag precis på
Nej även min fiberleverantör (Telia) håller reda på MAC-adressen. Byter jag router får jag en ny IP-adress, byter jag tillbaka (inom rimlig tid, timmar) så återfår jag den tidigare. Det finns dock alla möjliga varianter på detta.AndersMalmgren skrev: