Byggahus.se

Digitala offerter och kontrakt

1. A
    Medlem Nivå 1
    Jag håller på och tar in offerter för att lägga om taket och bygga en car port. Förvånas dock över hur manuellt allting fortfarande är i branschen. Byggaren kommer förbi och lägger en utskrivet offert och kontrakt i brevlådan. När jag jag har kommentarer så antar jag att dom skriver ut ett nytt och lägger i brevlådan igen. Skulle jag sedan ha fler kommentarer så blir det väl en runda till.:D Sedan måste allt dokumenteras vid sidan av i mail eller via papper.Känner ni till digitala alternativ som gör det smidigare från offert, via kontrakt till ändringar och tillägg - är det bara jag som ser ett behov eller är det fler som har reflekterat över det?

2. Marcus_L
    Allvetare Nivå 5
    Jag föreslår att du hotar dem med tingsrätten eller polisanmäl dem nästa gång du inte får offerten på e-post.

Men först bör du ringa till en advokat och frågas om offerter på papper och slöseri med tiden att leverera dem är en juridisk fråga. ;-)

3. anders07
    Medlem · Nivå 15
    Du är inte ensam som funderat på detta, jag har gjort det en hel del och jag jobbar på ett företag som snart kommer att släppa en tjänst (gratis) där företag kan hantera offerter, ordrar och fakturor... Du får vänta någon månad till så är vi igång och sen övertala de företag du kontaktar att använda den digitala tjänsten... ;)