Har ju som några vet nu köpt ett 70-talshus som vi flyttar in i höst. Har lite funderingar på tilläggsisolering... misstänker att detta inte är gjort sedan huset byggdes 1970. Kanske läge att göra det om man ändå håller på och pyschlar tänke jag...

Skall man lägga in en diffspärr då? Eller är det bortkastat på ett gammalt hus?

Hur blir det med fasaden? Vet att man skall vara försiktig med hus med putsad fasad, för att fasaden kan spricka om den blir för kall då man tilläggsisolerat. Är det samma sak med hus med mexifasad? Mexin ligger ju strax utanför, inte dikt mot väggen och är ventilerad, så det borde väl inte vara något problem eller?

Passar på att fråga detta om el som det pratats om några gånger...  ::) Att sätta in extra eluttag när man håller på och river i väggarna, skall detta skötas av behörig elektriker eller kan normalbegåvad husägare (=jag) göra det själv? Jag SKA slå av huvudsäkringen innan jag ens funderar på att göra sådant, jag lovar!  ;D
 
Hammarn skrev:
Glöm det, du får oavsett kunskap inte utföra någon ny fast installation, punkt.(er) . . . . .  Anlita mao en behörig elektriker.
Glömma, nu förstår jag inte... Vad pratar du om? ??? ;) Redan glömt, skall kontakta en elektriker för sådana moment...

Tilläggsisoleringen då? Vad tror vi om det? :D
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.