Jag håller på att fixa ett sovrum på övervåningen. Sovrummet har snedtak och ovanför den mittersta delen (där taket inte är snett) är det kallvind. Huset är byggt 1910.
När jag rev bort det befintliga gipstaket så satt det ingen diffusionsspärr under det, men man kan se att det har suttit nån form av papp där som jag antar har haft den funktionen. Jag kravlade då upp på vinden och hittade nån form av papp under spånen. Se bilder.
Jag undrar således om pappen på vinden funkar som diffusionsspärr? För i såna fall bör jag väl inte sätta nån diffusionsspärr i taket i sovrummet?
Och om det är nåt annat jag bör tänka på så är jag tacksam för alla tips.
Mvh
Sören
När jag rev bort det befintliga gipstaket så satt det ingen diffusionsspärr under det, men man kan se att det har suttit nån form av papp där som jag antar har haft den funktionen. Jag kravlade då upp på vinden och hittade nån form av papp under spånen. Se bilder.
Jag undrar således om pappen på vinden funkar som diffusionsspärr? För i såna fall bör jag väl inte sätta nån diffusionsspärr i taket i sovrummet?
Och om det är nåt annat jag bör tänka på så är jag tacksam för alla tips.
Mvh
Sören
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Frågan är nog snarare hur det ser ut i resten av huset med plast/spärrar och vad det är för typ av isolering på resten av vinden.
Är det spån överallt så skulle jag inte sätta nån plast. Dessutom fyller det ju ingen funktion i bara ett rum.
Är det spån överallt så skulle jag inte sätta nån plast. Dessutom fyller det ju ingen funktion i bara ett rum.
Det är spån hela vinden. Och gissningsvis så ser det likadant ut i de andra rummen också. Hela övervåningen ser ut att vara renoverad i samma veva, så det sitter nog ingen plast i de andra rummen heller.
Tack för svar!
Tack för svar!
Klicka här för att svara