7 554 läst ·
8 svar
8k läst
8 svar
Diffusionsspärr eller inte ?
Jag håller på och bygger ett Fritidshus där jag ej har el men jag kommer att sätta in en kamin ,
har pratat med snickare om man ska ha diffusionsspärr eller inte,
då fritidshuset kommer att stå kallt mestadels vintertid
Vissa säger att man absolut inte ska ha plast i väggarna
Medan andra säger att man naturligtvis ska ha spärr
Är det nån som har erfarenhet ??
har pratat med snickare om man ska ha diffusionsspärr eller inte,
då fritidshuset kommer att stå kallt mestadels vintertid
Vissa säger att man absolut inte ska ha plast i väggarna
Medan andra säger att man naturligtvis ska ha spärr
Är det nån som har erfarenhet ??
Jepp så enkelt är det. Men frågan kommer upp en gång i veckan här, så du är inte ensam om att undra.
Om en snickare inte vet en så här grundläggande sak så skulle jag inte anlitat honom/henne om jag vore i dina skor.
Om en snickare inte vet en så här grundläggande sak så skulle jag inte anlitat honom/henne om jag vore i dina skor.
Hej hoppa över diffutions plasten men sätt gärna en vindpapp innanför panelen så slipper du en del drag.//Jocke
Då verkar ju alla ense. Jag har vindpapp efter att noga undersökt med proffs och böcker.
Det uppstår underliga fenomen då det är ömsom varmare, ömsom kallare inne än ut. Fukten som kryper in i väggarna utifrån ska inte kunna fasta på en plasthinna.
Det uppstår underliga fenomen då det är ömsom varmare, ömsom kallare inne än ut. Fukten som kryper in i väggarna utifrån ska inte kunna fasta på en plasthinna.
Klicka här för att svara