2 532 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Diffusionsspärr eller inte?
Ska sätta nytt innertak i ca en tredjedel av huset, och funderar på om jag samtidigt ska sätta en diffspärr innanför.
Förutsättningar:
Enplanshus, byggt 1959. Ingen diffspärr mot vind. Tidigare självdrag, nu två fukstyrda fläktar som konstant går på lågfart vilket ger visst undertryck.
Vad säger ni? Nån mening med plast i en del av huset?
Förutsättningar:
Enplanshus, byggt 1959. Ingen diffspärr mot vind. Tidigare självdrag, nu två fukstyrda fläktar som konstant går på lågfart vilket ger visst undertryck.
Vad säger ni? Nån mening med plast i en del av huset?
Det finns en del trådar kring detta redan. Och det finns många synpunkter. Jag sitter i samma sits, dock med ett 50-år äldre hus. Efter att ha läst en hel hög av dessa kommer jag inte att sätta upp diffspärr. Det funkar ju utan idag. Jag isolerar med kutterspån på vinden.
Klicka här för att svara