Har sågat in spår ca 4cm djupa och 2cm breda, i väggen som jag ska dra ner flexslang med ström i från taket.
Nu undrar jag var sitter Diffusions spärren i en ytter vägg? Tänkte i fall jag måste sätta i lite plast nu när jag kapat up. Har sågat bort gips, masonitskiva, tretex skiva och lite i en liggande spåntad trävägg.
Har inte sett någon plas eller dylikt.

MVH Anders
 
abel48 skrev:
Har sågat bort gips, masonitskiva, tretex skiva och lite i en liggande spåntad trävägg.
Har inte sett någon plas eller dylikt.
Med den väggkonstruktionen så finns det säkert ingen plast att hitta. Det är, antar jag ett gammalt hus du har och på den tiden använde man inte plast. Om du inte tänker tilläggsisolera med mineralull så behöver du inte fundera över diffspärren. ;)
 
Det är ett gammalt hus, byggt 1954.
Men jag håller åxå på att tilläggsisolera utvädigt, med 45mm isolering. Har detta någon betydelse?

MVH Anders
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.