3 352 läst ·
16 svar
3k läst
16 svar
Diagram över månadsutgifter?
Sida 1 av 2
Hej!
Jag kör med Excel
Mvh Tobias
Jag kör med Excel
Mvh Tobias
Jag använder kategoriseringsfunktionen i internetbanken, på så vis kan man "kontera" varje räkning och tex kortfakturor kan man dela upp.
Slå ihop alla räkningar på ett år, dela med 12...går att göra med penna och rutat papper. Annars Excel, går säkert att googla reda på en användbar excelfil också.
Ett annat bra alternativ om man vill gå all in är www.ynab.com. Använder det själv och är mycket nöjd.
När det gäller smartbudget så får man ge ut sitt svaga lösenord, som gör att man enbart kan flytta pengar mellan egna konton och läsa konton. Ska man göra betalningar och liknande så måste man signera dessa mha tvåfaktorauthenticering.
SEB tipsar om smartbudget på sin internetbank så det är knappast ett problem att ge ut lösenordet på det sättet.
SEB tipsar om smartbudget på sin internetbank så det är knappast ett problem att ge ut lösenordet på det sättet.
Jag kör också YNAB (det verkar däremot inte vara speciellt många svenska användare)..
När man sätter igång är det ju en hel del planering hur man vill att allt ska se ut, och "tvärtomtänket" (vilket jag gillar), (att man ska planera enligt de tillgånger man har, och inte efter den framtid man tror man kommer ha) kanske är lite förvirrande för nya användare.
Man måste hur som helst ta sina årskostnader och låta allt buffras upp i kategorierna, och startåret, innan nån årsfaktura betalts är kanske det knepigaste..
När man sätter igång är det ju en hel del planering hur man vill att allt ska se ut, och "tvärtomtänket" (vilket jag gillar), (att man ska planera enligt de tillgånger man har, och inte efter den framtid man tror man kommer ha) kanske är lite förvirrande för nya användare.
Man måste hur som helst ta sina årskostnader och låta allt buffras upp i kategorierna, och startåret, innan nån årsfaktura betalts är kanske det knepigaste..