6 573 läst ·
26 svar
7k läst
26 svar
Dewalt 51238k vs Bosch GKS 50?
Men så jäkla intelligent!!! Jag älskar såna där lösningar där man tar en sak och använder den till något helt annat än den var tänkt till.ceson skrev:
Har själv en Paslode 18g och retar mig på att den inte har någon krok.
Jula here I come!
Så här blev det:MathiasS skrev:Nu sitter jag å surar över detta.
Bestämde mig för att skippa 18 gaugepistolerna och gå på 16 gauge istället. Takpanel och list lär fungera lika bra med en sådan, list lite sämre, tak lite bättre....
Bestämde mig också för att köra med Dewalts 51257 eftersom jag är så nöjd med den 18gauge dewalten jag använt en del.
Byxkrok, oljefri (51257), etc.
150 dollar kostar den på amazon. Lägger till två paket spik. Frakt 1000kr!!! Vafan. Finns bara ett fraktalternativ. Dessutom görs det något tax deposit för tull etc på 570kr. Slutsumma 2800kr. Känns inte så billigt längre.
Lutar istället åt en Bosch GSK 64 från någon engelsk site, tex toolstop. Slutar på ungefär 2k ex spik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bestämde mig som sagt för en 16gauge eftersom nästa jobb är takpanel men så kostade 18gauge pickan bara 90 dollars ex frakt så då fick det bli en av varje. Amazon hade nu också fler fraktalternativ vilket gjorde att priset blev 2600kr för båda pickadollerna + en låda spik ink frakt, tull etc. Amazons egen beräkning av tull och moms ("import deposit fee") verkar ha stämt för jag har inte avkrävts ytterligare pengar för att få paketen.
Beställde den 11te och fick paketen idag. Tyvärr fuckade svenska Posten till detta så jag fick vänta helt i onödan över nyårshelgen på detta. Kundservice är fortfarande ett okänt begrepp på detta företag. Skäms.
Du ser priserna på frakt etc senare i betalningsprocessen, men innan du behöver betala förstås. Så här såg det ut för mig:
[TABLE="width: 100%, align: center"]
[TR="bgcolor: #DDDDCC"]
[TD="bgcolor: #DDDDCC"][TABLE="width: 100%, align: center"]
[TR]
[TD="width: 100%, bgcolor: #ffffff"]
[TD="align: right"]Item(s) Subtotal:[/TD]
[TD="align: right"]$267.70[/TD]
[TD="align: right"]Shipping & Handling:[/TD]
[TD="align: right"]$64.03[/TD]
[TD="align: right"]Promotion Applied:[/TD]
[TD="align: right"]-$25.00[/TD]
[TD="align: right"] [/TD]
[TD="align: right"]-----[/TD]
[TD="align: right"]Total before tax:[/TD]
[TD="align: right"]$306.73[/TD]
[TD="align: right"]Sales Tax:[/TD]
[TD="align: right"]$0.00[/TD]
[TD="align: right"]Import Fees Deposit[/TD]
[TD="align: right"]$80.17[/TD]
[TD="align: right"] [/TD]
[TD="align: right"]-----[/TD]
[TD="align: right"] Total for This Shipment: [/TD]
[TD="align: right"] $386.90 [/TD]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%, align: center"]
[TR="bgcolor: #DDDDCC"]
[TD="bgcolor: #DDDDCC"][TABLE="width: 100%, align: center"]
[TR]
[TD="width: 100%, bgcolor: #ffffff"]
[TD="align: right"]Item(s) Subtotal:[/TD]
[TD="align: right"]$267.70[/TD]
[TD="align: right"]Shipping & Handling:[/TD]
[TD="align: right"]$64.03[/TD]
[TD="align: right"]Promotion Applied:[/TD]
[TD="align: right"]-$25.00[/TD]
[TD="align: right"] [/TD]
[TD="align: right"]-----[/TD]
[TD="align: right"]Total before tax:[/TD]
[TD="align: right"]$306.73[/TD]
[TD="align: right"]Sales Tax:[/TD]
[TD="align: right"]$0.00[/TD]
[TD="align: right"]Import Fees Deposit[/TD]
[TD="align: right"]$80.17[/TD]
[TD="align: right"] [/TD]
[TD="align: right"]-----[/TD]
[TD="align: right"] Total for This Shipment: [/TD]
[TD="align: right"] $386.90 [/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Ja, iprincip. Amazon, och Ebay (Tror jag) har börjat ta betalt i förskott för tull och moms. Dom ser alltså till att deklarera varan korrekt och betalar för din räkning. Mao kan du inte räkna med att ha tur och slippa undan tullen när du köper från amazon eller företag på ebay.
Jag noterade förövrigt att 18 gauge pickan, 51238k jag fick saknar bälteskrok. Den verkar dock ha reservdels #
D51238K-1-24-395079-00 eller
D51238K-2-24-395079-00
beroende på vilken årsmodell man har. Dom ser likadana ut förövrigt, vad jag kan se.
D51238K-1-24-395079-00 eller
D51238K-2-24-395079-00
beroende på vilken årsmodell man har. Dom ser likadana ut förövrigt, vad jag kan se.
Snyggtceson skrev:
Så här gjorde jag
(om bilden kom med)
Edit. Den kom inte med men jag har iallafall monterat bälteshållen från skruvdragarna på min gsk.
Sent from my GT-I9000 using Byggahus
Redigerat:
Medlem
· stockholms län
· 32 inlägg
Tack för tipset på bälteskrok. Väldigt smart och enkel lösning. Har nu gjort samma sak, fast med hjälp av superlim (10 kr på Jula). Det verkar hålla.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden