Hur mycket det bullrar vet jag inte, men generellt sett så brukar dylika agregat ha ganska dålig verkningsgrad. Om möjligheten finns skulle jag allvarligt fundera på en riktig AC/VP.

Vi har en portabel AC från just Rusta, men det är inte exakt den modell som länken visar.
Spontant kan man säga att den har på tok för hög ljudnivå för att jag skall kunna sova i samma rum, så vi brukar köra den ett antal timmar före man skall lägga sig.

Viktigt att tänka på är också att man har en bra och logisk möjlighet att ansluta frånluftsslangen till, för det är en rejäl massa varmluft som skall bort. Att använda ett öppet fönster ger betydligt försämrad effekt, då det läcker in för mycket varmluft där. Helst bör den ha en egen kanalanslutning direkt ut.

ok... ja ska man slå till så kanske man vill välja nåt lite mer känt fabrikat (som dessutom vågar skriva ut ljudvolymen...) men men ... är väl inte så att köp direkt är förestående... var mer en impuls efter en varm och obehaglig natt med dålig sömn.. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.