Har en fråga på en detalj som låg mellan bågarna på ett fönster, när det öppnades.
Problemet är att jag inte kan finna någonstans där den här detaljen som är ca 15 mm lång och ca 4 mm i diameter med en sprint/stift i centrum.
Någon känner igen detaljen och kan ge en ledtråd var den ska sitta?
Metallstycke med stift på måttband visande 15 mm längd, trolig fönsterdetalj.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

H Hjulvridarn skrev:
Har en fråga på en detalj som låg mellan bågarna på ett fönster, när det öppnades.
Problemet är att jag inte kan finna någonstans där den här detaljen som är ca 15 mm lång och ca 4 mm i diameter med en sprint/stift i centrum.
Någon känner igen detaljen och kan ge en ledtråd var den ska sitta?
[bild]
Ser nästan ut som ett gångjärn av något slag:thinking:

• Gilla
Hjulvridarn
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Ser nästan ut som ett gångjärn av något slag:thinking:
Ja, det var min fösta tanke med, men efter att ha detaljgranskat gångjärnen, så är de (fortfarande) kompletta!?

H Hjulvridarn skrev:
Ja, det var min fösta tanke med, men efter att ha detaljgranskat gångjärnen, så är de (fortfarande) kompletta!?
Det är kanske där fönstret öppnas? Nånting med handtaget som lossnat?

• Gilla
Hjulvridarn
  • Laddar…
JanneJanne123
Finns det/har funnits persienner i fönstret?

• Gilla
Hjulvridarn och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Finns det/har funnits persienner i fönstret?
Det stämmer, det är en del för att persiensnöret inte ska skavas av mot vassa kanten där snöret övergår från att löpa vertikalt till horisontellt.

• Gilla
Hjulvridarn och 1 till
  • Laddar…
Härryda2015 Härryda2015 skrev:
Det stämmer, det är en del för att persiensnöret inte ska skavas av mot vassa kanten där snöret övergår från att löpa vertikalt till horisontellt.
OK, kollade i "Lådan" som persiennen sitter upphängd i - utan att se någon naturlig plats för detaljen. Men då ska jag titta bättre!
Tack för hjälpen! (y)

• Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.