3 800 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Detalj missades av dörrförsäljaren
Ja alltså, jag menade alltså att den firma du anlitat får ersätta dig med den första typen av vikdörr, men då får de öacka om den så att den blir i samma färg som de andra.S shesaid skrev:
Du ska inte behöva göra någonting.
På något sätt brukar liknande sluta med vad som anses vara en rimlig åtgärd vilket ofta blir ett prisavdrag men stå på dig och säg att det viktigaste för dig är att dörrarna inte är i vägen för varandra så kanske det rimliga är ett byte av den felaktiga dörren..
Var den andra dörren 3-delad istället för 2-delad som denna dörren för annars förstår jag inte varför måtten skiljer.
Var den andra dörren 3-delad istället för 2-delad som denna dörren för annars förstår jag inte varför måtten skiljer.
Tack för förtydligande! Litar faktiskt 0 på att dessa har kompetensen som krävs, men kanske om de anlitar nån kunnig (som jag iof inte heller kommer tro har kompetensen som krävs) så vore det en lösning. Då kan alla dörrar se likadana ut trots att de är olika märken/tillverkare.Nyfniken skrev:
Precis, hade kunnat betala vad som helst egentligen bara jag får detta uppfyllt. Det var det viktigaste med hela köpet, och därför vi anlitade denna firma, för dom just sålde såna här dörrar, men sen gick det som det gick....1 123abc skrev:På något sätt brukar liknande sluta med vad som anses vara en rimlig åtgärd vilket ofta blir ett prisavdrag men stå på dig och säg att det viktigaste för dig är att dörrarna inte är i vägen för varandra så kanske det rimliga är ett byte av den felaktiga dörren..
Anledningen till att den första dörren hade gått att ha öppen är för att själva hooken eller vad det heter, det dörren fäster vid, satt mot insidan av badrummet. Eftersom väggarna är väldigt tjocka, nästan 20 cm, så hade det blivit 1 cm avstånd mellan vikdörren och dörren till själva rummet (sa säljaren efter att han mätte). Den andra vikdörren som vi sedan fick upp, den hade fästen på utsidan (av badrummet) och då förlorade man alla dessa extracentimeter :'(
Klicka här för att svara