I förrgår slipades/lackades mitt parkettgolv av ett företag. Resultatet SER ju bra ut men när jag går på det idag låter det som pistolskott!!
Vad har hänt och går det att åtgärda? Hur?

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
Det kan vara så att golvlacken gått ner i springorna i golvet och fungerar som ett "lim" där, men när du går på golvet så släpper lacken i golvspringorna. OM min teori stämmer så borde det här gå över efter en tids användning av golvet, så du kan ju ge det lite tid att stabilisera sig innan du gör något drastiskt.

Har du noterat att smällandet minskat när du gått över golvet ett antal gånger? Kolla med golvfirman om dom har några teorier/tips.

• Gilla
Zpirit och 1 till
  • Laddar…
Intressant, aldrig hört något liknande.
@Mats-S teori låter rimlig. Kolla med firman i morgon.

J
Z Zpirit skrev:
I förrgår slipades/lackades mitt parkettgolv av ett företag. Resultatet SER ju bra ut men när jag går på det idag låter det som pistolskott!!
Vad har hänt och går det att åtgärda? Hur?
Finns det någon distans/rörelsemån mellan parketten och väggarna, lite svårt att tyda ifrån filmen, det behöver vara rörelsemån runtom hela golvet..

Mats-S Mats-S skrev:
Det kan vara så att golvlacken gått ner i springorna i golvet och fungerar som ett "lim" där, men när du går på golvet så släpper lacken i golvspringorna. OM min teori stämmer så borde det här gå över efter en tids användning av golvet, så du kan ju ge det lite tid att stabilisera sig innan du gör något drastiskt.

Har du noterat att smällandet minskat när du gått över golvet ett antal gånger? Kolla med golvfirman om dom har några teorier/tips.
Tack Mats! 🙏 Guld värd! 🏅
Testade din teori och den stämmer nog!
Gick bara försiktigt i morse men nu har jag satt mina 70 kg rejält över hela golvet och det har tystnat! Kram på dig!!

• Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Intressant, aldrig hört något liknande.
@Mats-S teori låter rimlig. Kolla med firman i morgon.
Mats hade rätt! 🙌
Det var även firmans teori.
Ja, de har kommunikation 24/7.

• Gilla
oscar_uppsala och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.