1 511 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Det rinner in vatten genom mitt tak!!
jag har en gammal villa, 120 kvm. Samma år som vi flyttade in så läckte det in vatten när isen byggt sig tjock. Vi bestämde därför att byta tak och vände oss till en större och känd firma i stan. De fick rätt fria händer och rev allt i stort sätt, 345000:- före rot blev det. Jag ville bli kvitt isen men det blev jag inte, vi fick mer is än förut. Nu 5 och ett halvt år senare börjar det rinna in vatten i huset igen.
Företaget har varit här och tittat och jag har lugnt och sansat frågat vad som skall göras. Nu svarar de inte och jag har gjort en anmälan till ARN.
ARN begärde idag in ett garantibevis och något sådant har jag inte. Är jag rökt nu? Räcker det inte med att taket de byggt åt mig läcker in vatten och att jag vill reklamera? Måste jag själv nu bekosta ett nytt tak igen .......
Känner mig så rättslös.
Orkar inte skriva .......
Företaget har varit här och tittat och jag har lugnt och sansat frågat vad som skall göras. Nu svarar de inte och jag har gjort en anmälan till ARN.
ARN begärde idag in ett garantibevis och något sådant har jag inte. Är jag rökt nu? Räcker det inte med att taket de byggt åt mig läcker in vatten och att jag vill reklamera? Måste jag själv nu bekosta ett nytt tak igen .......
Känner mig så rättslös.
Orkar inte skriva .......
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Du borde nog låta en besiktningsman titta på exakt vad som blivit fel. Med protokollet från bes. mannen som grund kan du ställa krav mot firman.
Tack för ditt svar (livet kändes genast lite ljusare)!
Jo jag har anlitat en besiktningsman och han håller på med en rapport. MEN det som verkar vara problemet är att jag inte varit tillräckligt tydlig samt inte följt någon mall för reklamation. Jag trodde att det skulle vara självklart att de skulle åtgärda fel osv .....
Jo jag har anlitat en besiktningsman och han håller på med en rapport. MEN det som verkar vara problemet är att jag inte varit tillräckligt tydlig samt inte följt någon mall för reklamation. Jag trodde att det skulle vara självklart att de skulle åtgärda fel osv .....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden