På mitt sommarställe har vi en tvåkammarbrunn för BDT och sluten tank till toan. Vi har avluftning uppe i huset till både tanken och brunnen. Där luktar det inget.

sen sitter det ett litet rör på den slutna tanken (brevid själv utsuget). Där luktar det jävligt äckligt. tanken ligger ca 15-20 meter från vårt hus, men idag blåste det åt fel håll. det var ingen höjdare att sitta och fika i trädgården...

Jag jar hört talas om någon slags "odör-ventil" som man ev skall kunna sätta på röret som sitter i tanken och på så vis bli av med stanken.

-Är det någon som kan hjälpa mig att lösa luktproblemet så blir jag väldigt glad och tacksam!

/Kalle

Jag vet att onninen (rörgrossist) säljer odörfällan. (Finns säkert fler som säljer den)

Det lilla röret är avluftningen för tanken. Den måster vara öppen när man tömmer tanken, men i princip bara då och under förutsättning att det finns en avluftning på taket. Prova med att sätta ett lock på det lilla röret. En plastpåse överträdd och eltape eller en gummisnodd räcker.
Har slamsugaran varit med ett tag begriper han att plastpåsen skall väck när tanken töms.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.