48 713 läst ·
191 svar
49k läst
191 svar
Det lilla radhuset ute på den Skånska landsbygden!
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 152 inlägg
Haha, så underbart att läsa! Det blir fantastiskt fint! Du inspirerar verkligen!J Jarlsgård skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kommit en bit till! Tyvärr inte så långt som jag hoppats på
Det blev/blir billigare än jag trott men fortfarande dyrt
Men nog om det! Då vi har ATF på mitt arbete på rullande schema så var det idag min tur att arbeta halvdag! Så jag tog tillfället i akt att få gjort lite mer med dräneringen
Sen kom en hagelskur så tog skydd...
När jag kom ut hade det blivit en vallgrav av allt!
Dock ett ypperligt tillfälle att kontrollera dagvattnet och det funkade fint!
Fixade lite till men nu måste jag få grävt färdigt det sista innan jag kan lägga klart allt
Men nog om det! Då vi har ATF på mitt arbete på rullande schema så var det idag min tur att arbeta halvdag! Så jag tog tillfället i akt att få gjort lite mer med dräneringen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sen kom en hagelskur så tog skydd...
Logga in
Skapa konto
När jag kom ut hade det blivit en vallgrav av allt!
Logga in
Skapa konto
Dock ett ypperligt tillfälle att kontrollera dagvattnet och det funkade fint!
Logga in
Skapa konto
Fixade lite till men nu måste jag få grävt färdigt det sista innan jag kan lägga klart allt
Logga in
Skapa konto
Så! Nu har jag dränkt mina sorger igenom att beställa en ny dörr till groventren så jag kan gjuta en ny trappa till denne ingång! 
Utöver det var jag o hämta 2 släp a 800kg/st med makadam för att kunna fortsätta med dräneringen!
Röret som sticker upp är till LVVP. Det är centrerat mellan ytterbelysningen, precis som jag tänkt att utedelen ska bli. Avståndet är ca 38cm från väggen så förhoppningen är att dem ska kunna dra ett spikrakt rör från dropptråget utan en massa böjar och dylikt!
Snart dax att gå ut och skotta av sista makadamen från släpet så jag kan börja gräva upp det sista fram till brunnen
Utöver det var jag o hämta 2 släp a 800kg/st med makadam för att kunna fortsätta med dräneringen!
Logga in
Skapa konto
Röret som sticker upp är till LVVP. Det är centrerat mellan ytterbelysningen, precis som jag tänkt att utedelen ska bli. Avståndet är ca 38cm från väggen så förhoppningen är att dem ska kunna dra ett spikrakt rör från dropptråget utan en massa böjar och dylikt!
Snart dax att gå ut och skotta av sista makadamen från släpet så jag kan börja gräva upp det sista fram till brunnen
NU bannemig är jag framme vid brunnen!!! Sköönt, en milsten i denna dräneringen 

Slängde dit lite mer makadam också
Och ja, det är ett hyffsat överlass på släpet nu

Logga in
Skapa konto
Slängde dit lite mer makadam också
Logga in
Skapa konto
Och ja, det är ett hyffsat överlass på släpet nu
Då vart man klar längs med garaget! Sjukt skönt att hoppa ner i ett dike fyllt med 5-10cm vatten i foppa tofflor 
Saknade ju dock ett grenrör till aco dränet så fick inte kopplat mot brunnen än. Och när jag skulle fixa mot stupröret kom störtskur 3 och då sket jag i det

Kom förövrigt en elev från folkhögskolan och fråga om han fick filma mig "in action", sa ja så nu är man tydligen en del av ett skolprojekt också
Logga in
Skapa konto
Saknade ju dock ett grenrör till aco dränet så fick inte kopplat mot brunnen än. Och när jag skulle fixa mot stupröret kom störtskur 3 och då sket jag i det
Kom förövrigt en elev från folkhögskolan och fråga om han fick filma mig "in action", sa ja så nu är man tydligen en del av ett skolprojekt också
Sådär ja! Då var dränering samt dagvatten inkopplat till brunnen! 

Blev ett riktigt ormbo i slutet och mkt huvudkliande men är ändå nöjd!
Röret som sticker upp vid garageporten är till markrännan som är det slutgiltiga steget i hela alltet
Blev ett riktigt ormbo i slutet och mkt huvudkliande men är ändå nöjd!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Röret som sticker upp vid garageporten är till markrännan som är det slutgiltiga steget i hela alltet