idag så regnar det och blåser rent för dj***ligt!!!
Helt plötsligt så upptäcker vi att det droppar vatten från övre smyglisten på ett fönster!
Jag skyndade mig att rycka bort övre foderlisten och ser till min förvåning att drevningsisoleringen är torr men smyglisten som är av mdf eller spånskiva är helt dränkt med vatten. Varenda por i smyglisten har sugit åt sig vatten.

Nu undrar jag om det är någon som har en bild eller kan ganska grundligt förklara hur ett fönster skall sitta fast på ett 60-tals tegelhus. Jag tänker då på vad som tätar mot vatten som driver in. Är det papp och isåfall ska den ligga!

Jag får ju antagligen fortsätta att riva runt fönstret.. men det är inte mycket jag kan göra när det regnar såhär mycket.

Tacksam för tips!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.